Otálení kolem dálnic v Česku. Není tohle skutečná velezrada?

8 komentářů

Pavel
27. března • 18:58

No prostě od té doby co se začalo bojovat proti korupci, tak se přestalo stavět :-) Úředníci intenzivně bojují proti korupčníkům, tak se nedivte, že na jinou práci už čas nezbývá:-D A dokonce tím, že se nestaví, došlo k razantnímu omezení korupce. Takže cíle bylo dosaženo, ne?B-]

Gouda
27. března • 12:59

Hlavně je dobré zmínit geografickou nerovnoměrnost investic do dopravní sítě. Logicky bychom měli stavět tam, kde je to potřeba, s předností hustěji zalidněných oblastí. V reálu je ale priorita de facto nepřímo úměrná vzdálenosti od Prahy. Cílem (a očividně nejde jen o silnice) je zřejmě vysídlit Moravskoslezský kraj. Mimochodem zdaleka nejhustěji osídlený kraj kromě pseudokraje hl.m., a taky kraj se suverénně nejvyšším podílem lidí žijících ve městech nad 20000 (62 procent!).
V posledních pár letech vzrostl úbytek obyvatelstva na nevídaná čísla, takže se očividně daří. A to už se nějakému zločinu podobá, protože pokračování ignorace potřeb MS kraje státem se rovná ekonomické vraždě jednoho milionu lidí v horizontu 20 let. Milion je dost, aby to výrazně zasáhlo celou ekonomiku, nemluvě o potenciálním odříznutí od potenciálně rostoucí polské ekonomiky.
To, že si s Polskem dělíme pětimilionovou aglomeraci (Praha se Středočeským krajem dohromady se tady vůbec nechytají), je chápáno jako problém, i když je to ve skutečnosti jediná naše šance přímo profitovat z většího souseda (Němci jsou s námi nekompatibilní). Jistě, momentálně je Polsko pořád trochu pozadu, ale to se kvůli naší pravděpodobné stagnaci bude měnit. A my bychom se ve vlastním zájmu měli snažit, aby se žádný relevantní rozvoj ve Slezském vojvodství neodehrál bez naší asistence.

josephko
27. března • 6:47

Príčina je jednoduchá - v ČR aj na Slovensku platí pri verejných zákazkach rovnaká filozofia: 1.Robia sa len také projekty a len vtedy, keď sa na tom vybraní ľudia môžu nabaliť. 2. Ak títo ľudia nejaký projekt dostanú, tak najskôr zabezpečia, ako z celého projektu "odkloniť" rôznymi legálnymi aj nelegálnymi prostriedkami čo najviac peňazí. A z toho, čo zostane, sa potom nejako (a spravidla nekvalitne) niečo "uplácá". 3. Práce sa zámerne nevykonávajú kvalitne, aby po pár rokoch znovu vznikla možnosť sa na oprave tejto stavby priživiť. Takže u nás na rozdiel od Západu platí - čím horšia kvalita, tým lepšie pre budúci biznis.
Úplatky nie som špecifikom len našich krajín. Ale vo vyspelých štátoch sa (ak sa už úplatok berie), najskôr niečo poriadne a kvalitne urobí a z toho, čo zostane, sa pár percent "rozdelí". U nás to funguje presne opačne. Najskôr sa pár desiatok percent rozkradne, a z toho, čo zostane, sa potom čosi a akosi postaví.
Je teda úplne logické, že tento systém nedokáže generovať dodávateľov s najlepším pomerom kvalita vs. cena.

Alex
27. března • 7:13

josephko na hrad, josephko na hrad, vaše slova vytesat zlatým písmem, nikdo to nevystihnul přesněji než vy, poklona.

k22
27. března • 11:52

No vystihnul to dobře, ale co s tím?

PJ
26. března • 20:23

ano, je...bohužel.

P. Rada
26. března • 19:39

Velezrada to nejspíš není. Velezrady se totiž může dopustit pouze prezident, který otálení kolem dálnic asi ze své funkce nemůže moc ovlivnit. Všichni ostatní občané (včetně ministrů) se mohou dopustit vlastizrady, pokud by tak ovšem činili ve prospěch jiného státu, což je u neopravených či nepostavených dálnic asi málo pravděpodobné. Leda že by ty dálnice nestavěli či neopravovali úmyslně jen proto, aby motoristé jezdili přes okolní státy a tím byl snížen výběr poplatků či mýtného za používání českých komunikací a naopak zvýšen výběr v zahraničí? A pokud by z toho zahraničí šlo něco 'do kapsy' českých úředníků, odpovědných ministrů či ekologistů, pak by snad takové zahraničně financované otálení mohla být vlastizrada?

Fantomas
26. března • 19:38

"Není tohle skutečná velezrada?"
Není. Tohle jsou jen následky velezrady, kterou je rozprodej a rozkradení našeho státu. A kde nic není, tam ani dálnici nejde opravit, to je jednoduché.

Doporučujeme

Články odjinud