Otálení kolem dálnic v Česku. Není tohle skutečná velezrada?

Když v roce 2010 otevíral tehdejší ministr dopravy Vít Bárta jihozápadní část pražského okruhu, mluvil o obojetných pocitech.

Na jedné straně se motoristé dočkali potřebné stavby, která se na druhé straně během svého vzniku nevídaně prodražila. V jednom se ale komentáře shodovaly. Českým zemím se po dlouhých desetiletích splnil dávný baťovský sen (pravda, v jiné stopě) o nepřerušené autostrádě od západní po východní hranici.

Rok se ale s rokem sešel a po několika zimách se završuje proces proměny navazující D1 v tankodrom.

Není bez zajímavosti, že právě „dé jednička“ nejčastěji plodí obrazy dálničního pirátství. Zdevastovaný pravý jízdní pruh přirozeně nutí i pomalejší vozy k jízdě v rychlejším, ale zachovalejším, pásu. Navíc nepřetržité bušení do podvozku vynervuje i jinak klidné povahy.

Život řidiče | Byznys | Názory

Stát šetří - kilometr české dálnice bude už „jen“ za 126 milionů

O dálničním propojení západu s východem tedy už dávno nelze mluvit.
Za Prahou končí dálnice u Mirošovic a opět začíná až na slovenské hranici. Odsud se lze pak luxusně dostat po čtyřpruhu až do Banské Bystrice.

Kdo ale za celou situaci může?

Krátkozrakost politiků. Každý ministr dopravy při svém nástupu neopomněl připomenout jako svou prioritu novou R35, která má D1 dublovat, a umožnit tak její klidnou opravu. Skutečnost je taková, že se R35 téměř nepřipravovala a ani dnes na ní nelze kopnout. Chystaná oprava D1 — pokud vůbec bude — může nejvytíženější dálnici proměnit v parkoviště.

Národohospodářské, mikroekonomické i zdravotní následky budou nedozírné. Není tohle skutečná velezrada?

Zdroj: E15.cz

Foto: ŘSD 
 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků