Ostrý Volkswagen Golf R je venku, umí stovku pod pět sekund

Po víkendovém naznačení podoby nového Volkswagenu Golf R se dnes na světlo světa dostaly první obrázky a také podrobnější informace. Takže kromě toho, že si můžeme ostrou novinku prohlédnout, už přesněji víme, na co se těšit. Golf R nové generace vypadá velice slibně.

Testy | Volkswagen | Sportovní auta | Volkswagen Golf

Test: Volkswagen Golf R – šest versus čtyři

Dopředu bylo jasné, že pod kapotou bude dvoulitr TFSI naladěný na 300 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 380 Nm. Samozřejmostí je mezinápravová spojka Haldex a na výběr bude manuální i automatická dvouspojková převodovka. S manuálem umí nový Golf R stovku za 5,3 s, s automatem to bude o čtyři desetiny rychlejší čas. Akcelerace skončí na klasické maximální rychlosti 250 km/h.

Design | Volkswagen | Autosalony | Sportovní auta

Volkswagen Golf R: odhalování začíná. První oficiální snímek je tady

Standardem pro nový Golf R jsou osmnáctipalcová kola a logicky také sportovní podvozek, který je oproti běžnému hatchbacku nižší o 20 mm. Příznivci tradic se pak musí smířit se čtveřicí koncovek výfuk místo pro Golf R typické dvojice umístěné uprostřed. Premiéra proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, kdy se novinka objeví v showroomech, to se ještě přesně neví. Cena se podle neoficiálních údajů pohybuje kolem 45 000 euro.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků