Ostrý start: Golf GTI Clubsport již v předprodeji

Volkswagen přináší pro fanoušky sportovní ikony mezi kompaktními vozy nevšední novinku v podobě jubilejní edice k 40. výročí modelu Golf GTI. Nový Golf GTI Clubsport, nejvýkonnější sériově vyráběný Golf GTI všech dob, lze již objednávat u českých prodejců za cenu od 789 900 Kč, která zahrnuje nezaměnitelný vzhled s mnoha aerodynamickými doplňky a bohatou sportovní výbavu.

„Volkswagen Golf GTI je již 40 let nedostižnou ikonou mezi kompaktními sportovními vozy,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Jubilejní verze Clubsport, kterou právě uvádíme do předprodeje na českém trhu, posouvá sportovní výkony modelu Golf GTI na ještě vyšší úroveň, je skvělou volbou pro zájemce o opravdu sportovní svezení a bezpochyby se jednou stane také vyhledávaným sběratelským objektem.“

Vstupní cena nového modelu Volkswagen Golf GTI Clubsport byla stanovena na 789 900 Kč. Sériová výbava jubilejní edice obsahuje mimo jiné 18“ kola Belvedere z lehké slitiny, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 mm, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, paket Světla a výhled, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna (65% absorpce světla), zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční sportovní volant s červeným prošíváním a logem GTI, palubní počítač Premium a tempomat.

Golf GTI Clubsport se od běžné verze modelu Golf GTI odlišuje na první pohled novým předním nárazníkem, bočními prahy, zadním difuzorem, vícedílným střešním spoilerem a exkluzivními koly, přičemž soubor nových aerodynamických prvků na karoserii zvyšuje přítlak na úroveň závodních vozů.

Sportovní atmosféru v interiéru umocňují ergonomická, anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, exkluzivní prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeným nápisem GTI, červené ozdobné prošívání, červená linie na bezpečnostních pásech, hlavice řadicí páky v novém designu a černé čalounění stropu.

Zdrojem hnací síly je motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s manuální nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jeho nejvyšší výkon 195 kW (265 k) může být exkluzivně u jubilejního modelu krátkodobě zvýšen aktivováním funkce „boost“ sešlápnutím pedálu plynu až na podlahu na 213 kW (290 k), přičemž maximum točivého momentu se zvýší z 350 na 380 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je díky tomu otázkou 5,9 sekundy (s DSG; 6,0 sekundy s manuální převodovkou) a nejvyšší rychlost činí 249 km/h (s DSG; 250 km/h s manuální převodovkou). Navzdory pozoruhodným výkonovým parametrům se nový Golf GTI Clubsport spokojí s pouhými 6,7 l/100 km (s DSG; 6,9 l/100 km s manuální převodovkou).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 7 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků