Ostrý start: Golf GTI Clubsport již v předprodeji

Volkswagen přináší pro fanoušky sportovní ikony mezi kompaktními vozy nevšední novinku v podobě jubilejní edice k 40. výročí modelu Golf GTI. Nový Golf GTI Clubsport, nejvýkonnější sériově vyráběný Golf GTI všech dob, lze již objednávat u českých prodejců za cenu od 789 900 Kč, která zahrnuje nezaměnitelný vzhled s mnoha aerodynamickými doplňky a bohatou sportovní výbavu.

„Volkswagen Golf GTI je již 40 let nedostižnou ikonou mezi kompaktními sportovními vozy,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Jubilejní verze Clubsport, kterou právě uvádíme do předprodeje na českém trhu, posouvá sportovní výkony modelu Golf GTI na ještě vyšší úroveň, je skvělou volbou pro zájemce o opravdu sportovní svezení a bezpochyby se jednou stane také vyhledávaným sběratelským objektem.“

Vstupní cena nového modelu Volkswagen Golf GTI Clubsport byla stanovena na 789 900 Kč. Sériová výbava jubilejní edice obsahuje mimo jiné 18“ kola Belvedere z lehké slitiny, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 mm, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, paket Světla a výhled, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna (65% absorpce světla), zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční sportovní volant s červeným prošíváním a logem GTI, palubní počítač Premium a tempomat.

Golf GTI Clubsport se od běžné verze modelu Golf GTI odlišuje na první pohled novým předním nárazníkem, bočními prahy, zadním difuzorem, vícedílným střešním spoilerem a exkluzivními koly, přičemž soubor nových aerodynamických prvků na karoserii zvyšuje přítlak na úroveň závodních vozů.

Sportovní atmosféru v interiéru umocňují ergonomická, anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, exkluzivní prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeným nápisem GTI, červené ozdobné prošívání, červená linie na bezpečnostních pásech, hlavice řadicí páky v novém designu a černé čalounění stropu.

Zdrojem hnací síly je motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s manuální nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jeho nejvyšší výkon 195 kW (265 k) může být exkluzivně u jubilejního modelu krátkodobě zvýšen aktivováním funkce „boost“ sešlápnutím pedálu plynu až na podlahu na 213 kW (290 k), přičemž maximum točivého momentu se zvýší z 350 na 380 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je díky tomu otázkou 5,9 sekundy (s DSG; 6,0 sekundy s manuální převodovkou) a nejvyšší rychlost činí 249 km/h (s DSG; 250 km/h s manuální převodovkou). Navzdory pozoruhodným výkonovým parametrům se nový Golf GTI Clubsport spokojí s pouhými 6,7 l/100 km (s DSG; 6,9 l/100 km s manuální převodovkou).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků