Spekulace o ostřejších variantách se vyrojí prakticky ihned po představení nového modelu. Stejně tomu bylo i u nové Mazdy MX-5. Teď ale šéf vývoje roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, který stál i za úspěchem programu Mazda 787B v Le Mans, odmítl silnější verzi.
Pro britský Top Gear Yamamoto řekl, že důležitější než čísla výkonu a točivého momentu je požitek z jízdy a že auto prostě musí být zábavné. Silnější auto vyžaduje větší brzdy a hlavně širší pneumatiky a tím se zkazí vrozený řidičský charakter MX-5.
Yamamoto odmítl i použití turbodmychadla nebo jiného druhu přeplňování, protože atmosférické motory jsou podle něj lepší a jejich projev se k autu jako MX-5 hodí víc. Objemnější motor by také zvýšil hmotnost a pokazil vyvážení auta. A zvýšil cenu.
Zájemci o výkonnější Mazdu MX-5 se nemusí bát, že by se na trhu brzy neobjevil nějaký kit od renomovaného úpravce. Navíc Mazda stále slibuje, že se někdy v budoucnu objeví nástupce RX-7 a RX-8.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5