Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Spekulace o ostřejších variantách se vyrojí prakticky ihned po představení nového modelu. Stejně tomu bylo i u nové Mazdy MX-5. Teď ale šéf vývoje roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, který stál i za úspěchem programu Mazda 787B v Le Mans, odmítl silnější verzi.

Pro britský Top Gear Yamamoto řekl, že důležitější než čísla výkonu a točivého momentu je požitek z jízdy a že auto prostě musí být zábavné. Silnější auto vyžaduje větší brzdy a hlavně širší pneumatiky a tím se zkazí vrozený řidičský charakter MX-5.

Retro | Zajímavosti | Kabriolety | Mazda | Sportovní auta

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Yamamoto odmítl i použití turbodmychadla nebo jiného druhu přeplňování, protože atmosférické motory jsou podle něj lepší a jejich projev se k autu jako MX-5 hodí víc. Objemnější motor by také zvýšil hmotnost a pokazil vyvážení auta. A zvýšil cenu.

Zájemci o výkonnější Mazdu MX-5 se nemusí bát, že by se na trhu brzy neobjevil nějaký kit od renomovaného úpravce. Navíc Mazda stále slibuje, že se někdy v budoucnu objeví nástupce RX-7 a RX-8.

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků