Ostré Mazdy MPS se zřejmě vrátí na scénu. Vše odstartuje SUV CX-4

Japonská automobilka Mazda opustila trh ostrých hatchbacků a rychlých sedanů před pár lety. Aktuální generaci Mazdy 3 nebo Mazdy 6 ve sportovní verzi MPS nekoupíte, ale v následujících letech by tomu mohlo být jinak. Šanci na život dalo těmto modelům SUV Mazda CX-9.

Nový velký model totiž dostal přeplňovaný motor řady Skyactiv o objemu 2,5 l. Podle Mazdy se tento motor vejde do všech aktuálních modelů a platforem s výjimkou roadsteru Mazda MX-5. V SUV Mazda CX-9 má čtyřválec Skyactiv-G 2.5T výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 420 Nm.

Testy | Kombi | Mazda

Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečně čtyřkolka  

První model MPS (pokud se tak budou rychlé Mazdy nadále jmenovat) by mohl být crossover Mazda CX-4 nebo CX-6, který bude vycházet z designové studie Mazda Koeru. Tu jsme mohli vidět na posledním autosalonu ve Frankfurtu a už letos bychom měli spatřit další fázi tohoto projektu, tedy produkční model.

Trh sportovně pojatých SUV se postupně rozrůstá a Mazda má šanci do něj skočit po hlavě. Motor Skyactiv-G 2.5T by byl v takovém případě spojen s pohonem všech kol. Zajímavé je, že prakticky stejnou techniku může poměrně snadno získat i sedan Mazda 6. S aplikací čtyřkolky do Mazdy 3 je to horší, ale samotný motor se tam vejde. Mazda ale tvrdí, že vše záleží na požadavcích a poptávce zákazníků.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků