Ostrá Alfa Romeo MiTo GTA míří k ledu, alespoň prozatím

Zpráva o ukončení vývoje Alfy MiTo GTA, která se před pár dny zdála být pouhým planým poplachem, se nakonec bohužel ukazuje jako z větší části pravdivá. Představitelé Alfy totiž potvrdili, že vývoj ostrého modelu byl skutečně pozastaven a svůj plánovaný příchod na trhy MiTo GTA zcela jistě nestihne.

Neznamená to však, že malého prcka posílá italský výrobce úplně k ledu. Důvody pro pozdržení tohoto modelu jsou prosté a nemůžou snad v současnosti nikoho překvapit, MiTo GTA se při současné nejisté situaci na světových trzích automobilce jeví jako čistě ztrátová záležitost a jen stěží by získal větší počet zákazníků. Jistě, MiTo GTA nikdy nebude a nikdy ani nemělo být běžné auto, ale auto, které si člověk koupí za účelem zábavy a radosti z jízdy.

Připomeňme, že předprodukční verze představena letos v Ženevě byla poháněna přeplňovaným 1,75 litrovým čtyřválcem s výkonem kolem 240 koní. GTA mělo navíc disponovat sportovním pružením, kompozitními materiály snižující hmotnost a agresivním bodykitem, ačkoliv Alfa ještě definitivně tento projekt nezavrhla, zdá se, že se tohoto modelu jen tak nedočkáme.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo GTA
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků