Osmiválec 6,75 litru v Bentley odejde po skoro šedesáti letech do penze

S koncem aktuální generace luxusní limuzíny Bentley Mulsanne skončí i legendární dvěma turby přeplňovaný osmiválec 6,75 litru. Jeho konstrukce se datuje až do roku 1959, kdy se motor Série L o objemu 6,2 l s dvojicí karburátorů a bez přeplňování dostal do modelů Bentley S2 a Rolls-Royce Silver Cloud II.

Automobilka pak na motoru kontinuálně pracovala, přišlo postupně vstřikování paliva, zvedal se objem a výkon, měnily se materiály a podobně. Ale původní hliníkový blok vlastně zůstal, stejně tak rozvod OHV. V roce 1983 poprvé přišlo přeplňování.

Paříž 2014 | Premiéry | Bentley

Bentley Mulsanne Speed: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

BMW pak v 90. letech jako nový majitel Bentley motor přestalo vyvíjet a nabízet, ale když pak Volkswagen značku Bentley převzal, jednotka 6,75 litru se vrátila. Na motoru se dokonce ještě pracovalo, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Přišla dvě turba, objevilo se proměnné časování ventilů a dokonce i vypínání válců.

Přesto tento motor s aktuální generací limuzíny Mulsanne skončí, potvrdil pro magazín Car & Driver šéf automobilky Bentley Wolfgang Dürheimer. Stane se tak v letech 2018 až 2019. V nové generaci Mulsanne bude osmiválec 6,75 l nahrazen moderním koncernovým dvanáctiválcem W12 6.0 TSI.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků