Osmiválcový Fisker Karma se představí také jako kabriolet

21 komentářů

Funtom
12. ledna • 15:04

Jako, univerzální to slovíčko béčkových novinářů.

runner42
12. ledna • 10:33

Otázkou zůstává, jetli Tesla taky ohne hřbet, nebo kdy zkrachuje.

Art Vandalay
12. ledna • 14:54

Nevzdelany clovek tento Runner42, nechce a nechce googlit a zistovat pravdu, Tesla za rok 2013 predala 25000 aut, tento rok sa ich chysta predat 40 000, revolucia je tu, vola sa Tesla Motors:-D:-D:-D

runner42
12. ledna • 18:20

Tak určitě :-D
Až se v kilogramu baterek alespoň přiblížíte na dohled 8,89 kWh, dejte vědět. Do té doby je vaše revoluce k smíchu.
A ohledně počtů? Pontiac dokázal podivínům a lidém bez špetku estetiky prodat 120 tisíc kusů zvratku jménem Aztec, takže 25 tisíc kusů Tesly za dotované prachy znamená míň než nic.

Art Vandelay
12. ledna • 21:02

1. kilogram bateriek vobec nemusi mat 8,89 kwh aby bola Tesla uspesna. Staci uz len aby vyrobna cena postupne isla dole a vsetko bude OK. Ak si nastudujete vyvoj cien Li-Ion bateriek, dozviete sa ze to ide priemerne rocne dole o 7%, samozrejme nie kazdy rok presne, ale v skokoch. Cize k smiechu nie je vobec nic.2. Ano Pontiac dokazal predat tych Aztekov relativne dost, to bolo naozaj katastrofalne auto, kto vie ake zlavy na to davali, no osial ktory vznikol v USA okolo Tesly je takmer bezprecedenty, je to najpredavanejsie luxusne auto v Californii a v 25 najbohatsich oblastiach USA (zip codes) je to tiez najpredavanejsie auto. V principe plati, ze kto si na nom zajazdi a ma na to dost penazi, uz sa vracat k technologiam 20. storocia nechce.3. Ohladom dotacii mate na mysli asi danovu ulavu 7500 dolarov, ktore majitelia Tesiel dostavaju, kedze priemerna cena novej Tesly je asi 100 000 USD, tato 7,5% zlava ma len minimalny vplyv na trzby. Ked Tesla preda 200 000 automobilov, tuto danuvu vyhodu jej zakaznici uz nebudu mat, s tym sa rata a tak to aj ma byt ked sa nova technologia presadi.

runner42
13. ledna • 13:40

1. Můžete to něčím doložit? Já naopak vidím stagnaci, způsobenou vyrovnáním možností stávajících těžebních kapacit lithia v Bolívii, USA a Číně s poptávkou.
http://www.barchart.com/chart.php...
A jestli skutečně poptávka dále poroste, hádejte, co bude pokračovat. Zlevňování to tedy rozhodně nebude.
Jak si představujete zvyšování výkonu a dojezdu pro účely např. té Tesla dodávky, aniž byste zvyšoval množství baterií a tím i cenu?2. Vaše tvrzení je vysloveně lživé. I když bych připustil, že Tesla prodala 25 tisíc kusů modelu S (bohužel dnes už této nejprolhanější automobilce neuvěřím ani Dobrý den), tak na 40 tisíc kusů třeba Mercedesu model M se stále dívá z uctivé vzdálenosti, a to sem si jen našel to první auto, co mě napadlo.3. S daňovými úlevami, federálními a státními dotacemi přes Air Resources Board, a prodejem povolenek činí vývar z toho "solárního businessu po americku" až 45 tisíc dolarů na jedno vyrobené vozidlo. Normální zlodějina, nic jiného.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
13. ledna • 14:54

1. opat treba googlit, skuste to a zistite ze litia je viac nez dost, google, google, google. Inak cena litia v baterkach predstavuje len asi 2% z celkovej ceny...
2. Tesla vyda vo februari kvartalne vysledky, tam sa dozviete kolko tych aut predala, momentalne vyraba asi 600 aut tyzdenne a zvysuje vyrobu, v Europe zacala predavat len pred par mesiacmi a v Cine zacina len teraz, ale o buducnosti sa je tazko hadat, uvidime kolko toho preda o rok, plany su ale 40 000, dalsi rok 100 tisic a ked vyjde Gen 3, tak okolo pol miliona aut rocne. Sranda ze, teraz sa urcite smejete (aspon nieco) a len cas ukaze ci im to vyjde, ale osial sa spustil, to naozaj najhorsie obdobie ma Tesla uz za sebou. Ste tak trochu 5 rokov po zadu, lebo prave vtedy bola Tesla dost na smiech pre ludi z auto businessu, na internete boli rozne Tesla Death Watch atd, dnes sa uz absolutne nikto nesmeje, ani jedna automobilka, ani jeden burzovy analytik, nikto, vsetci maju len otvorene usta. Toyota a Mercedes urobili velmi dobre ze investovali do Tesly.
3. Neviem od kial ste dostali cislo 45 000 USD, dajte nejaky zdroj. Inak mate plusove body za Air Resources Board, asi ten google predsa len trosku vyuzivate. Ked si ale pozriete ten smogovy oblak aky je nad Juznou Californiu, mozno pochopite o co tu ide. Preto tam tvrdo podporuju solarne panely, ktore su v NY a LA pri ich drahej elektrike uz teraz na "grid parity" cize vyrabaju elektrinu za tu istu cenu ako elektrarne a toto je vyratane BEZ DOTACII. Cize aj s tymi dotaciami je jasne ze California zaziva absolutny boom solarnych panelov, no ale to je na inu debatu...

runner42
9. května • 11:24

Zdravím Vás. Dnes je 9.5.2014 a jsou k dispozici ekonomické výsledky Tesla Motors. Stále trváte na svých tvrzeních, nebo máte pro miliardovou ztrátu nějaké kamuflážní vysvětlění, ostatně jako vždy?

Lovap
23. ledna • 9:45

On nejako spochybňoval stratu? Viete vôbec čítať, alebo máte nejaký divný zrak, že čítate niečo čo nie je napísané? Pokiaľ viem, tak napríklad FCA má straty oveľa vyššie a ... nič.

runner42
13. ledna • 15:23

Můžete někde doložit, že cena lithia tvoří jen 2% celkové ceny?
Můžete nějak rozvést svoji teorii, že lithia je víc než dost, když jeho světové zásoby dosahují pouhých 10 milionů tun a spotřeba již dnes dosahuje 170.000 tun ročně, přičemž 75% jde na jiné účely, než je výroba baterií?
Můžete mě laikovi nějak vysvětlit, jak Tesla vyrobí dodávku s přiměřeným dojezdem a nosností?

Art Vandelay
13. ledna • 18:07

1. Opat problemy s tym googlenim, toto je starsi clanok, ktory hovori o 1%, v skutocnosti je to viac kedze cena baterii ako takych isla od vtedy dole - http://www.tremcenter.org/index.php... 2. Litia je viac nez dost, napr. tato studia: http://www.google.com/url... a aj keby ho nebolo viac nez dost, je recyklovatelne. Litium nikdy nikto az tak neriesil, posledne v 70. rokoch ked sa riesilo ci ho bude dost na pripravovane fuziove elektrarne :) Az teraz sa zacina o nom hovorit a v podstate kazdych par mesiacov sa najdu obrovske loziska, napriklad toto v USA - http://oilprice.com/Energy/Energy-General/New... ... 3. Neviem o akych dodavkach hovorite, Elon Musk povedal ze chce robit pick up na sposob Ford F-150 o nejakych 5 rokov. Momentalne na 85 kwh bateriu prejde Model S cez 400 km, cize aj ked bude pick up (alebo teda aj dodavka) tazsia, 100 - 120 kwh bateria jej bude urcite stacit. Bude to ale zalezat na na konkretnom zakaznikovi co potrebuje, samozrejme este nie sme v bode kde elektricke auta mozu byt vyuzite v kazdom jednom pripade, benzin, nafta tu este chvilu ostanu, ale ich cas sa krati

runner42
13. ledna • 19:34

1. Zcela irelevantní odkaz na hloupou studii PWC. Studie vychází z předpokladu, že se baterie dělají z LFC, zatímco ve skutečnosti jsou to NMC s cenou 40$ za kilo. Proto také battery pack Modelu S vychází 30 tisíc $, což něpochybně víte.2. Zajímavý odkaz. Bohužel příklad přesnných výpočtů z nepřesných čísel. Zaprvé všechny scénáře Case 1-Case 3 vycházejí z nepodložených odhadů. Zadruhé i tyto odhady vycházejí na jen nějakých 17 mil tun. Zatřetí model dostupného lithia je úplná fantasmagorie, podívejte se na účinnost recyklace, se kterou počítá. To je úplně směšné.3. Model S má dojed cca 2,5 větší, než jiné elektromobily. Je to tím, že má prostě 3x více baterek mínus postih za vyšší hmotnost. Doporučuji se podívat na parametry Iveca EcoDaily. 2,7 tuny bez nákladu, maximální rychlost 70km/h, maximální dojezd 90km v létě a s novými aku, které je potřeba po 1000 cyklech vyhodit. Jinýmy slovy... po cca 70 tisících kilometrech investice v ceně malého auta. A pokud by jste chtěli verzi s dojezdem alespoň 130km, tak se do 3,5 tuny ani nevejdete. Ňamka.

Art Vandelay
13. ledna • 20:24

Najdite teda vy nejaku relavantnu studiu, kde sa konkretne rozoberaju nerastne suroviny pouzite v bateriach elektrickych aut a ich cenu, vela stastia. Napriek tomu plati zovseobecnenie: Cena litia a inych vzacnych kovov nehra takmer ziadnu ulohu v cene baterky. S cenou $30K nemate pravdu. Po prve nikto nevie kolko ta cena stoji, avsak vacsina odbornikov na Teslu sa zhoduje ze cena ich baterii vychadza $240 az $300 na KWH, s takmer istotou to nie je viac ani menej, cize 60kwh baterka stoji max $18K a 85kwh $25,5K. Samozrejme ze toto budi najvacsi otaznik, hlavne preto ze sa pripravuje Gen 3 auto. Podla Elona Muska bude cena baterky o 3 roky ked vyjde Gen 3 okolo $180 na 1kwh. Ci sa to stane alebo nie, mozeme len hadat, vy si prajete aby to tak nebolo a asi si myslite ze Elon Musk rozprava hluposti, ja zase dufam ze sa im tu cenu podari zosekat a viem si predstavit ze to nebude lahke. Ale minulost Elona Muska ukazuje ze je to prave on a jeho tim ktory dosiahnu veci co sa inym zdaju nemozne (Tesla aj SpaceX)2. Takisto najdite prosim studiu o tom ze litia nie je dost, ja som nasiel vela clankov o tom ze litium nie je ziadny problem, poslal som vam jeden ktory ste zrusil, poslite teda vy nieco relevantne, ja sa naozaj rad poucim, aj co sa tyka ceny litia, aj co sa tyka jeho rezerv.
.
2. Ja som nikdy nehovoril o Ivecu ani o nakladakoch a nic podobne, Iveco vobec nesledujem, nieco mi ale hovori ze tato znacka nie je uplne priekopnik v tychto veciach, takze je to dost jedno co oni robia a co nie.Tesla ako taka nema zdaleka vyhrane, ale obuvate sa do veci, ktore uz davno nikto neriesi. Myslim ze ste tak 5-6 rokov pozadu vo vasich argumentoch. Najvacsie vyzvy pre Teslu su teraz niekde uplne inde. Jedina vyzva spojena s baterkami je ta ci sa im podari postupne znizovat cenu na 1kwh a ako rychlo, okrem toho je to este par veci ktore suvisia s tym ze su nova firma ktora ked chce byt uspesna musi este velmi vela rast, ale o tom asi niekedy inokedy...

runner42
15. ledna • 13:29

Tak jsem to cvičně počítal, a cena battery packu postaveném taky na Panasonic 18650 pro dodávku by byla cca milión korun (tedy dvojnásobek ceny celé dodávky se spalovacím motorem) a vážil by cca tunu. Tedy tuna permanentně převážené mrtvé zátěže. Prostě kravina na druhou.
:-D :-D

Art Vandelay
15. ledna • 20:40

Vy ste naozaj skryty talent, v Goldmane na Vas cakaju, nechem vediet aky budete mat len ten signing bonus...:-D:-D:-D

runner42
19. ledna • 12:39

Děkuji za starost, ale moje stávající příjmy jsou více než dostatečné a neexistuje žádný bonus, který by mě do konce roku mohl přesvědčit o opaku.

runner42
15. ledna • 12:39

Samozřejmě, to není problém. Například poměrně konzervativní zdroj MIT zde:
https://miter.mit.edu/articlecost-dilemma-why-a... ...
Věnujte pozornost ceně lithium-kobalt baterií, což je pro vaši 18650 používající LiNiCoAlO2 relevantní hodnota.
Jinak jste mě opět dokázal pobavit... víte zcela jistě, že nemám pravdu, ale nevíte, kolik ta baterie stojí. Velmi zábavné.
Podle znalce přírody Ladislava Cinegra má být tento rok krutá zima, protože si veverky dělaly velké zásoby oříšků. Ve velkém se také urodily žaludy! Muskova předpověď má pro mě stejnou hodnotu.Ohledně dostatku lithia vám nehodlám nic posílat, zásoby znáte, vydělte je řekněme polovinou, protože budete potřebovat tuto surovinu i na jiné aplikace a pak si spočítejte, kolik s tím uděláte elektromobilů ekvivaletních dojezdem modelu S. Na to vám stačí matematika ze základní školy.

Art Vandelay
15. ledna • 20:19

No este ze som sa pozrel ci ste odpisali, kedze ste asi ten clanok (ktory linak en a len potvrdzuje moje vety) hladali 2 dni.1. Clanok pise o vsetkych dovodoch preco su baterie drahe, asi ste sa docitali ze litium to nie je, cize mi dava za pravdu v mojich tvrdeniach, dalo sa to ale opat ocakavat2. Vy ste velkohubo zaklasili kolko stoji bateria v Tesle, nie ja. Ja som Vam len dal rozmedzie na ktorom sa vsetci co o tejro problematike pisu zhoduju. Tesla si pyta za 85kwh bateriu o $10k viac ako za 60kwh bateriu Ale v tom je uz zaratany pristup k superchargerom po celej Amerike za co si uctuju inak $2000, cize cena pre zakaznikva je $320 za 1kwh. Pri 15% az 25% marzi je vyrobna cena $240 az $272. Zase ste odflakli to googlovanie, namiesto toho sa mi smejete a napadate ma.3. Fascinuje ma ako dokazete znehodnostit odhad Elona Muska aj s tym co vsetko dokazal a ako vysoky credit si pocas svojho zivota ziskal. Len clovek s velmi vysokou aroganciu a bez akejkolvek pokory bude znehodnocovat ludi za ktorymi su obrovske veci. Ked nieco povie Jagr v satni pred zapasom, tak vsetci pocuvaju, ak ma Jobs pohreb, vsetci co ho aspon trochu sleduju vedia ze odisiel velikan. Vy zjavne viete kto je Elon Musk a stale nemate ziadnu hanbu o nom pisat nezmysli.K tym litiovym rezervam, mal by ste sa zamestnant v Goldman Sachs a vysvetlit im nech radia svojim klientom predavat alebo shortovat akcie Tesly, cakaju tam na Vas aj s Vasimi uzavermi, porozmyslajte o tom, mozte zarobit balik...:-D:-D:-D

runner42
19. ledna • 12:36

1. Tak to čtete špatně. Zaměřte se na rozdíl v množství materiálu pro katody/anody u LFC a LiNiCoAlO2 technologií.2. Pokud i Vám vychází cena těsně pod 30 tisíc dolarů, nechápu, o čem a proč diskutujete. Mimochodem, když už jste si dovolil mě v úvodu diskuze označit za nevzdělaného, neměly by se vám stávat podobné excesy, jako předvádíte s procenty. Těch 25% marže počítáte ze špatného celku. Dejte si takové věci pozor a pak se vám nebudu smát.3. Osobně řadím Muska k velikánům typu Koženého. Za Muskem žádné veledílo nestojí, jen tunely a hromada keců, ke kterým mám stejně respektu, jako ke žvanění Jágra.
Já respektuju lidi jako je Prusiner nebo Gurdon, které ale vy pravděpodobně ani nebudete znát.

Petr
12. ledna • 18:10

Divím se vám, že si berete do úst vzdělanost. Tesla je obrovsky zadlužená a pernamentně ve ztrátě. To jak to dopadne je opravdu stále otázka. Neříkám, že se jí to nepovede, ale nehodnotil bych tak hloupě a příkře předcházející příspěvek.

Art Vandelay
12. ledna • 20:51

Mate pravdu, znelo to asi zle, nechcem nikoho urazat, ale Runner 42 mi skratka pripada bud ako Troll alebo ako clovek ktory nevie reagovat na racionalne argumenty, ja som viac menej reagoval aj na debatu pod inym clankom: http://www.autorevue.cz/volkswagen-nabidne-majite... ... Co sa tyka Vasho prispevku, ano mate pravdu, Tesla to este urcite nema vyhrane, zatial ale sliape na plne obratky, a vyhliadky do buducna su dobre, to zodpeveda aj cene jej akcii, ktora je vysoko nadhodnotena, co v principe znamena ze ma vynikajuce vyhliadky do buducnosti. To ze je Tesla v strate je uplne prirodzene, rozbehnut automobilku je o dost financne narocne, to nie je ako vyrabat smartphony alebo pocitace.

Doporučujeme

Články odjinud