Osmistupňový automat od Audi poputuje i do levnějších modelů

16 komentářů

Diamant
18. února • 10:35

Ja mám 7° S-tronic a je to super, akurát 1.-3. stupeň sú od seba trošku ďaleko. Tie ostatné sú už super. Takže 8° by podľa mňa mohlo byť optimum.

sted
18. února • 12:40

S-tronic není automat. To je vlastně DSG, což je dvouspojková automatizovaná převodovka (či robotická jak se někde uvádí). Automatická převodovka nemá spojku, automatizovaná převodovka ano ;-)

KptBobr
18. února • 13:11

Echh, asi by jsi mel absolvovat alespon nejaky zkraceny kurs strojariny nekde na pomocne skole. Automaticka prevodovka je jasne definovana, a zadna odborna poucka o ni nehovori jako pouze o planetovem HDM automatu (ktery jsi mel asi na mysli). DSG je stejne "automaticka" prevodovka, jako je HDM ci jine principy automatickych prevodovek.At se to odpurcum (vetsinou potrefeni majitele HDM, kteri DSG nevideli ani z jedouciho rychliku) cehokoliv jineho nez je planetova HDM libi nebo nelibi, automaticka prevodovka je takova prevodovka, ktera "řadí zcela automaticky bez zasahu ridice". A neplet sem pojmy robotizovana, automatizovana apod... Je uplne jedno, zda-li nebo nema spojku, nebo jich ma treba deset, na jeji funkcnosti vuci svemu prostredi to nic nemeni.
Zvlaste, kdyz se DSG chova "automaticteji" nez 99% planetovych (s HDM) prevodovek :-DMimoch. jaky je rozdil ve vysledku (tzn. ve vztahu k ridici a jejimu ovladani) mezi tzv. "robotizovanou" a tzv. "automatickou" prevodovkou ???
Nenech se vysmat :-D

sted
18. února • 13:35

Jo, ve výsledku je to téměř stejné pro řidiče, to ano.Myslel jsem to tak, že klasický automat a např. DSG jsou technicky dost vzdálené, fungují jinak. Chápu, že to není šikovné, ale zase všechno házet do jedné kupy si nemyslím, že by bylo správné... A pro marketing, který může využívat často lepší paramatry (akcelerace, max. rychlost, spotřeba...) modelu s DSG oproti manuálu je to taky výhodné (Škoda toho teda třeba nevyužívá), když se tyto 2 možnosti oddělí...Kolik lidí má averzi proti automatu, ale řeknou si - DSG? Co to je? To už nemusí být tak špatný... (Pokud se tedy nejedná o lidi, podle kterých je manuál vždy nejlepší)Co třeba notebook a podskupinka netbook. Proč všem neříkáme notebooky?

Radek Ondrášík
18. února • 17:59

SOuhlasim s kapitanem, je to automat, protoze radi automaticky, to jak je to reseno technicky nehraje v pojmu "autotomaticka" zadny vyznam. Takze mame automaticke prevodovky s HDM, mame automaty se spojkami. Ale porad to jsou automaty.Notebook a netbook jsou vsechno prenosne pocitace, stejne jako kabriolet, kombi, suv jsou auta.Navic neni zadny duvod nejak selektovat zasadnim zpusobem automatem, proste je to automat, tecka, finito.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
CyberVic
20. února • 12:04

...no, myslim si, ze tady na AR, kde je to samej super odbornik, by stalo za to trosku rozlisovat, funkcne jsou to celkem citelny rozdily...

Radek Ondrášík
20. února • 13:08

a je to tu zase. HDM je automat, dvouspojkac je automat. toliko k pojmu automat. Uz definice mluvi jasne. Automat - stroj pracující po zapnutí samočinně bez lidské obsluhy.To, jak to funguje uvnitr je pak veci druhou, ale nema v tomto zadny vyznam, tu se neresi funkcnost, ale to zda je dsg a hdm automat, nebo ne. A to jsou.Spise je udivujici, jak nekteri nedokazou precist a pochopit text a musi si furt mlit to svoje a delat, jak jsou jakoze desne chytri. To mas vazne za to, ze lidi nevi, ze to funguje uplne jinak? Nebo ze tys to jediny ohalil co?Ah jo...

CyberVic
20. února • 18:37

...tak me by celem zajimalo, jestli se jedna o 8mi kvaltovej dvojspojkac (DSG, S-Tronic), nebo o 8mi kvaltovej HDM... A to v clanku neni... Ke vsemu si fakt nemyslim, ze by to tady na AR melo bejt prehlizeno. I pro ridice je to rozdil, i kdyz tam taky kvedla jen zepredu dozadu P,R,N, D...

sted
21. února • 18:51

Ano, definice je jasná (v 1. příspěvku to mám blbě).Ale nechápu, proč ten, kdo to rozliší, je podle některých blb.V tom případě je podle vás úplně jedno, jestli je motor s turbem nebo kompresorem - je to přece přeplňovaný motor... Ale zvláště motoristický server by to mohl rozlišovat, ne?Ale asi se blíží doba, kdy budete klidně psát sedmistupňové CVT (u bezestupňové převodovky) jako jeden nejmenovaný server :D:D:D

KptBobr
22. února • 8:33

Opravdu se musim pozastavit na inteligenci a vzdelanim nekterych zdejsich prispevkotvurcu. Jasne a pruhledne bylo nekolik jiz receno co to znamena automaticka prevodovka (i co to neznamena), a nektera jelita to budou stale a stale nejak rozporovat a dale rozebirat. Bud jim tedy na to jejich inteligence nestaci, nebo ani nedokazi poradne precist, coz jim asi to vzdelani nedovoli....:-/

VM
24. února • 10:53

Nemám na to školy , ale technika mě zajímá a tolik co vy vím také. Takže souhlasím,že všechno to jsou automaty, ale také zároveň rozlišuji mezi HDM a např. DSG.
Co nechápu, že po příkrovem anonymity si nadáváte jak nějací burani, zejména ty. A nepřipadá mi, že bys byl chytřejší než ostatní účastníci diskuse, takže nechápu, proč by ten druhý měl být jelito s nulovou inteligencí, má-li na věc jiný pohled.
Pak původně velmi zajímavé téma sklouzne do proudu nadávek o ničem
mějte se

Radzi
20. června • 13:55

Nehádejte se kvůli ptakovinám:-D
radši mi napište od kdy se dával do Q7 8kvalt..?;-)dik Radzi

KptBobr
19. února • 13:36

Jeste bych doplnil k tem notebookum ci netbookum, to je jakasi evropstina, ve Statech, tj. comp. zemi zaslibene a i jinych anglosaskych teritoriich. se kterymi mam zkusenost (napr. UK ci S.A.) se tomu riky povsechne LAPTOP, a nikdo nejaky pojem "notebook" v podstate nepouziva...;-)

KptBobr
19. února • 11:46

Díky voňavko :-D !!!

:-)
18. února • 12:20

A proč né devět, nebo rovnou deset?Si kup multitronic a máš jich nekonečně ;-)

Radek.
21. února • 1:08

Přesně tak - proč přidávat další kvalty a šílet nad "špatně předvídajícím DSG", když se dá použít variátor...

Doporučujeme

Články odjinud