Oslo do čtyř let úplně zakáže auta v centru

Život obyvatel chce tímto opatřením zlepšit nové vedení radnice složené ze zástupců Strany práce, Strany zelených a Strany socialistické levice.

Už v roce 2019 bude v širším centru norské metropole zcela zakázán provoz prakticky všech automobilů. V pondělí to oznámila nově zvolená městská rada, ve které usedli zástupci Strany práce (soc-dem), Strany zelených a Strany socialistické levice.

Pokud se opatření realizuje, bude to první takto rozsáhlý zákaz svého druhu v Evropě. Výjimku dostane pouze zásobování a automobily zajišťující přepravu tělesně postižených. O vozech bezpečnostních složek a záchranného systému se společné oznámení tří levicových stran nezmiňuje, ale lze doufat, že výjimka by se mohla vztahovat i na ně. 

Zákaz vjezdu aut do Osla bude lepší pro všechny, jsou si jisti jeho předkladatelé. „Chceme centrum města bez aut,“ řekla Lan Marie Nguyen Berg (28), hlavní vyjednavačka za Stranu zelených. „Chceme, aby bylo (město) lepší pro chodce, cyklisty. Bude to lepší i pro obchody a pro každého,“ uvedla doslova. 

Radnice chce do roku 2019 vybudovat 60 kilometrů cyklostezek a „masivně navýšit“ investice do hromadné dopravy. Podle agentury Reuters má Oslo 600 000 obyvatel, kteřé vlastní téměř 350 000 aut. Většina z nich však žije mimo centrum. 

Titulní foto: Pudelek (Marcin Szala) (vlastní dílo) [CC BY-SA 3.0], prostřednictvím Wikimedia Commons

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek