Originální crossover Lexus NX opět poodhaluje roušku tajemství

Lexus postupně odhaluje svůj menší crossover NX, který se ukáže poprvé na autosalonu v Pekingu. Podrobnosti o motorech si ale stále nechává pro sebe, přidává však informace o výbavě.

Design Lexusu NX je zejména v porovnání s německou konkurencí radikální, ale oproti konceptu LF-NX zase poněkud umírněný. Zejména přední maska se zmenšila, i tak samozřejmě zůstává mohutná. Vpředu se usídlilo diodové osvětlení včetně denních ve tvaru bumerangu a mlhovek ve spodní části nárazníku. Proporce vozu jsou víceméně konvenční, ale klínovité tvary a ostré zlomy ještě výraznější, než tomu bylo u dřívějších moderních modelů. Hrany vyznávají i koncovky výfuku. Každopádně si auto s jiným rozhodně nespletete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus NX je extravagantní, ale přeci jen o něco méně než předchozí studie...

Lexus si sice dělá v reklamách legraci ze svých soupeřů, ale modernímu trendu downsizingu a hlavně přeplňování se nevyhne. Horkou novinkou pod kapotou je zážehový čtyřválec s turbem o objemu 2,0 l pro verze NX 200t a její vizuálně ostřejší provedení F-Sport. Jedná se o vůbec první přeplňovaný agregát značky. Základem nabídky je však atmosférický dvoulitr NX 200 a nesmí chybět ani hybrid NX 300h, vždyť divize je součástí Toyoty, která tyto vozy uvedla do sériové výroby. Čísla zůstávají tajemstvím, ale v nabídce bude jak čtyřkolka, tak i verze s pohonem jedné nápravy. Překvapivě té přední.

SUV | Autosalony | Premiéry | Design | Lexus

Troufalý Lexus NX znovu „odhalen“, tentokrát už v plné parádě

Kola jsou v základu sedmnáctipalcová, za příplatek ještě o palec větší. Techno interiér původ rozhodně nezapře. Měkčené materiály jsou kombinovány s kovem. Přístrojová deska verze F-Sport je navíc čalouněná kůží a prošívaná rudou nití, sportovní níže umístěná sedadla sedadla rovněž pokrývá tento přírodní materiál. Celek doplňují hliníkové prahy a pedály. Toto provedení se liší i zvenčí agresivnějšími aerodynamickými doplňky. Lexus ukázal také luxusní variantu s černobéžovým interiérem a dřevěným dekorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér kombinuje měkké čalounění s ostrými hranami leštěných obkladů

Kokpitu dominuje vyspělá elektronika, která zahrnuje HMI (Human Machine Interface), dotykovou obrazovku s ovládáním některých funkcí touchpadem jako u notebooku, head-up displej, radarový tempomat a armádu bezpečnostních asistentů včetně hlídače mrtvého úhlu a provozu za zády. Nezapomínejme na bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů.

SUV | Technika | Autosalony | Design | Lexus

Lexus LF-NX Turbo dostane pro Tokio nový motor a další úpravy

NX se postaví hlavně dražším kompaktním crossoverům, tedy Audi Q5, BMW X3, Mercedesu GLK a Volvu XC60. Germánská konkurence má o čem přemýšlet, byť v Evropě stále luxusní divize Toyoty postrádá patřičnou image. Je víceméně alternativou pro ty, kteří nechtějí zapadnout do davu. Za mořem jim však určitě pořádně zatopí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků