Oprava dálnice D1 se znovu oddaluje

Ani v létě, ani v září nezačne slibovaná oprava nejdůležitější a nejstarší dálnice v Česku. Ředitelství silnic a dálnic totiž znovu posunulo termín na podání nabídek. Rekonstrukce popraskané a hrbolaté vozovky tak má začít nejdřív na podzim.

Nabídky na opravu D1mohou stavební firmy podávat až do 16. července. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do tohoto data prodloužilo termín pro podání nabídek kvůli změnám v kvalifikačních předpokladech.

Změny si vynutil audit kvalifikačních předpokladů. „Záměrem bylo například upravit kvalifikační předpoklady tak, aby se rozšířil počet uchazečů, který by vytvořil větší tlak na cenu,“ vedl šéf ŘSD David Čermák.

Původní podmínky podle něj byly pro některé stavební firmy diskriminační a hrozilo, že si na ně budou stěžovat. Termín zahájení oprav by se tak podle něj ještě více posunul.

ŘSD v květnu sdělilo, že opravy D1 kvůli prodloužení termínu pro podání žádostí nezačnou o prázdninách, ale až v září. I tento termín je nyní pravděpodobně ohrožený. Nyní ŘSD uvedlo, že by si přálo zahájení prací v podzimním období.

Modernizace dálnice D1 je letošní největší silniční stavbou ve středních Čechách. Na opravu vybraných úseků má tento rok ŘSD k dispozici 1,5 miliardy korun. Ministerstvo dopravy považuje opravu D1 za jeden z prioritních projektů od loňského června, kdy praskl celý pruh dálnice a na vozovce se vytvořil zhruba deseticentimetrový schod.

Zdroj: E15.cz 

Ilustrační foto: Anna Vacková (E15)
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků