Oprava dálnice D1 se znovu oddaluje

Ani v létě, ani v září nezačne slibovaná oprava nejdůležitější a nejstarší dálnice v Česku. Ředitelství silnic a dálnic totiž znovu posunulo termín na podání nabídek. Rekonstrukce popraskané a hrbolaté vozovky tak má začít nejdřív na podzim.

Nabídky na opravu D1mohou stavební firmy podávat až do 16. července. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do tohoto data prodloužilo termín pro podání nabídek kvůli změnám v kvalifikačních předpokladech.

Změny si vynutil audit kvalifikačních předpokladů. „Záměrem bylo například upravit kvalifikační předpoklady tak, aby se rozšířil počet uchazečů, který by vytvořil větší tlak na cenu,“ vedl šéf ŘSD David Čermák.

Původní podmínky podle něj byly pro některé stavební firmy diskriminační a hrozilo, že si na ně budou stěžovat. Termín zahájení oprav by se tak podle něj ještě více posunul.

ŘSD v květnu sdělilo, že opravy D1 kvůli prodloužení termínu pro podání žádostí nezačnou o prázdninách, ale až v září. I tento termín je nyní pravděpodobně ohrožený. Nyní ŘSD uvedlo, že by si přálo zahájení prací v podzimním období.

Modernizace dálnice D1 je letošní největší silniční stavbou ve středních Čechách. Na opravu vybraných úseků má tento rok ŘSD k dispozici 1,5 miliardy korun. Ministerstvo dopravy považuje opravu D1 za jeden z prioritních projektů od loňského června, kdy praskl celý pruh dálnice a na vozovce se vytvořil zhruba deseticentimetrový schod.

Zdroj: E15.cz 

Ilustrační foto: Anna Vacková (E15)
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků