Ve kterých zemích se platí daň za obsah emisí? Vždyť je to kravina, za tu spotřebu to stejně jezdit nebude a emise jsou jen v určitých otáčkách. Opel by měl vyměnit modely (Astra,Insignia) a ubrat aspoň 300kg, pak budou mít nové motory smysl. Jinak Opelu fandím, auta má krásný.
Taka dan sa plati napr v Rakusku. Berie sa do uvahy spotreba, a hlavne emisie CO2. Na zaklade toho vyjde nejake cislo to sa zaokruhli na cele cislo napriklad 6%. Ked mas auto za 10000€ zaplatis 600€ dan plus DPH takze 720€ :o) samozrejme su k tomu rozne bunusy ked platis menej, ale nad urcitu hranicu CO2 platis este viac max 16% z kupnej ceny vozidla. Inak mam Astru J 1,4 turbo cosmo s vela priplatkovej vybavy a podla technicaku ma 1428kg - 300kg by si bol na urovni corsa, fabia a spol. ;-)
jo, na papieri. v skutocnosti bude mat este o dvesto kil via 😹
Táta jezdí dlouhodobě s 27 let starou Corsou A s motorem Isuzu 1.5D 37kW za 3,5l litru na 100km. To teda není moc zlepšení za takovou dobu...
tak terajsia Corsa ma aspon o 200 kg viacej, a 70 kW vykonu k dispozicii. Za podobnu spotrebu.
Jasný, má vyšší výkon, o hodně, ale když ho budeš plně využívat, takovou spotřebu mít stejně nebudeš... Je komfortnější a bezpečnější (z toho plyne ta hmotnost), ale i když se motory pořád upravují a "zlepšují", zlepšení spotřeby je jen na papíře, ve skutečnosti je spotřeba a tím pádem i emise vyšší, než v minulosti, takže se to vlastně za tu dobu vůbec nezlepšilo :-D Proto jsem zastáncem toho, že nejlepší auta, které se dají normálně používat, jsou z 80. a 90. let, tam jediným problémem byl většinou jen koroze a když se tohle vylepší, jsou to best auta :-)
Mýlíš se. Dělal jsem si průzkum na SM (několik tisíc aut) a v průměru se za posledních 15 let spotřeba aut při stejném výkonu (a plus minus stejné hmotnosti, protože tyto výkony se posunuly do aut nižších tříd, ale ta přibrala, takže plus minus totéž) opravdu o něco snížila. Ano, je pravda, že ještě více se snížila na papíře, ale to, že auta jsou při stejné dynamice o něco úspornější než kdysi, je prostě fakt.
Jo, to máš asi pravdu, ale není to znatelné pro obyčejného člověka... Není to tak, že když si člověk koupí nový auto, tak ušetří na palivu, naopak ho to celý vyjde dráž, i když bude mít třeba o nějakou desetinku nižší spotřebu....
Tak ani ta stara Corsa ked budes vyuzivat jej vykon naplno, nebude mat spotrebu 3.5 litra, ale kludne bude 6-7 litrov.
Nejvyšší spotřeba byla 4 litry, když se letělo s plně naloženým autem v Německu neustále 140km/h až do Stuttgartu :-)
Samozrejme, v standardizovanom teste a dole kopcom na volnobeh.
Evidentně nevíte jak se standardizovaný test provádí. Normálně uvažující člověk ví, že život nikdy nebyl a nebude ideální, takže i spotřeba auta v ideálních podmínkách bude nižší než v reálných, ale přesto je to dobrý orientační údaj a při troše snahy a přemýšlení se mu dá i reálně přiblížit, ne že ne.
Ovšem při rozjezdu 0 - 50 za 30 sec to může fongovat. Na dálnici max 100 a na 6 st. To ti všichni poděkují. Fyziku nejde ojebat, i kdybysi byl kokt dredvený plechom pobitý.
hovno. pri uspornej jazde prirataj minimalne liter pre kazdy jazdny rezim
Nemohu kardinalizovat, ale zatím s čím jsem jezdil, tak jsem neměl problémy dostat se na tabulkové hodnoty spotřeby a v řadě případů i o nemalý díl pod ně. A tím mám na mysli v kombinované spotřebě, vč. města. Je to především o hlavě a pak také o nohách.
To mozno, ale my nejazdime 20 km pod maximalnu povolenu rychlost.
To hodně záleží na konkrétním motoru a jeho koncepci. U turbomotorů je to většinou (ale ne vždy) docela problém, u atmosférických naopak snadné. U své atmosféry (EU4) jsem se dostal nad kombinaci až po roce a půl provozu, když jsem začal jezdit max. 10km trasy a většinou lehké město a příměsto. Jinak nevím, jak by se dalo na tu kombinaci dostat, než výrazně zvýšit podíl města a krátkých tras. Stejně jsem neměl problém jezdit pod kombinací s EU5 atmosférou.Naopak teď jsem nějakou dobu jezdil s EU5 naftou a i když to bylo většinou mimo město a dlouhé úseky 90km/h rychostí, ani tuhle mimoměstskou reálnou spotřebu jsem nedostal pod udávanou kombinaci (a dostat ji na udávanou mimoměstskou by byl naprostý zázrak). Do této doby jsem si myslel, že se na kombinaci dá vždy dostat, jen se musí chtít, ale tohle mě z toho trochu vyléčilo. Ani jednu nádrž jsem nedal pod udávanou normu, zatímco s atmosférami mám naopak obrovský problém normu překonat.
suhlasim. so starym atmo benzinom aj turbo naftou euro 4, som bez problemu jazdil pod kombinovanou spotrebou. novy euro 5 atmo benzin : nemozne sa dostat na kombi spotrebu. o3 tdi detto. kombi spotrebu mam mat 3,8 ale realita je cca okolo 4,8 litra pri opatrnej jazde. pri beznej jazde okolo 5,5 litra .. neverim ze na o3 sa da jazdit co i len z a 4 litre mimo mesto. nemozne
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.