Opelu se daří, v prvním čtvrtletí zvýšil prodeje v Německu o 60 procent

Německý Opel je často zmiňován mezi těmi automobilkami, na které nejvíce dopadají současné ekonomické problémy téměř celého světa a slovo „krach” je v jeho souvislosti zmiňováno snad až příliš často. Ze zpráv z Rüsselsheimu je ovšem v poslední době zjevné, že problémy automobilky nemají, na rozdíl od mnoha jiných, základy v nekonkurenceschopnosti a nízké poptávce.

Již v půlce března jsme vás informovali, že Opelu se v současné době prodejně náramně daří. V okamžiku, kdy nemalá část automobilek omezuje výrobu, zavádí Opel dodatečné směny a registruje desítky tisíc závazných objednávek na novou Insignii.

Nyní se automobilka pochlubila předběžnými výsledky na za první čtvrletí letošního roku a ty tento trend povtrzují - Opel v Německu prodal za první kvartál již přes 120 000 nových vozů, což představuje meziroční nárust o masivních 60 procent. Důvodem je z části německá šrotovací prémie, která zvyšuje poptávku po menších vozech značky, a z části úspěch nové Insignie, která se prodává lépe než Opel očekával

Je otázkou, do jaké míry je úspěch Opelu výjimečný a do jaké míry se tímto směrem posunul celý trh. Na závěry je ještě brzy, ostatní automobilky svá prodejní čísla ještě nezveřejnily. Posun Škody Fabia v německých žebříčcích prodejnosti ale dává tušit, že na součásném, státními subvencemi zdeformovaném německém trhu, se nebude dařit zdaleka každému.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků