Opelu se daří, v prvním čtvrtletí zvýšil prodeje v Německu o 60 procent

Německý Opel je často zmiňován mezi těmi automobilkami, na které nejvíce dopadají současné ekonomické problémy téměř celého světa a slovo „krach” je v jeho souvislosti zmiňováno snad až příliš často. Ze zpráv z Rüsselsheimu je ovšem v poslední době zjevné, že problémy automobilky nemají, na rozdíl od mnoha jiných, základy v nekonkurenceschopnosti a nízké poptávce.

Již v půlce března jsme vás informovali, že Opelu se v současné době prodejně náramně daří. V okamžiku, kdy nemalá část automobilek omezuje výrobu, zavádí Opel dodatečné směny a registruje desítky tisíc závazných objednávek na novou Insignii.

Nyní se automobilka pochlubila předběžnými výsledky na za první čtvrletí letošního roku a ty tento trend povtrzují - Opel v Německu prodal za první kvartál již přes 120 000 nových vozů, což představuje meziroční nárust o masivních 60 procent. Důvodem je z části německá šrotovací prémie, která zvyšuje poptávku po menších vozech značky, a z části úspěch nové Insignie, která se prodává lépe než Opel očekával

Je otázkou, do jaké míry je úspěch Opelu výjimečný a do jaké míry se tímto směrem posunul celý trh. Na závěry je ještě brzy, ostatní automobilky svá prodejní čísla ještě nezveřejnily. Posun Škody Fabia v německých žebříčcích prodejnosti ale dává tušit, že na součásném, státními subvencemi zdeformovaném německém trhu, se nebude dařit zdaleka každému.

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků