Německý Opel je často zmiňován mezi těmi automobilkami, na které nejvíce dopadají současné ekonomické problémy téměř celého světa a slovo „krach” je v jeho souvislosti zmiňováno snad až příliš často. Ze zpráv z Rüsselsheimu je ovšem v poslední době zjevné, že problémy automobilky nemají, na rozdíl od mnoha jiných, základy v nekonkurenceschopnosti a nízké poptávce.
Již v půlce března jsme vás informovali, že Opelu se v současné době prodejně náramně daří. V okamžiku, kdy nemalá část automobilek omezuje výrobu, zavádí Opel dodatečné směny a registruje desítky tisíc závazných objednávek na novou Insignii.
Nyní se automobilka pochlubila předběžnými výsledky na za první čtvrletí letošního roku a ty tento trend povtrzují - Opel v Německu prodal za první kvartál již přes 120 000 nových vozů, což představuje meziroční nárust o masivních 60 procent. Důvodem je z části německá šrotovací prémie, která zvyšuje poptávku po menších vozech značky, a z části úspěch nové Insignie, která se prodává lépe než Opel očekával
Je otázkou, do jaké míry je úspěch Opelu výjimečný a do jaké míry se tímto směrem posunul celý trh. Na závěry je ještě brzy, ostatní automobilky svá prodejní čísla ještě nezveřejnily. Posun Škody Fabia v německých žebříčcích prodejnosti ale dává tušit, že na součásném, státními subvencemi zdeformovaném německém trhu, se nebude dařit zdaleka každému.