Opel zavírá závod v Bochumi. V Německu věc nevídaná

Automobilka Opel nebude od roku 2015 vyrábět vozy v závodě v německém městě Bochum. Ukončení výroby již schválila dozorčí rada. Rozhodnutí povede k zániku zhruba 3000 pracovních míst.

Automobilka tlaku odborů nepodlehla. Uzavření závodu v Bochumi přichází poté, co zaměstnanci odmítli restrukturalizační plán, kterým firma podmiňovala zachování části pracovních míst v závodě.

Vedení slibovalo, že zde nejméně do roku 2016 udrží 1200 pracovních míst, požadovalo však odložení růstu mezd. Podle odborů byly sliby vedení zavádějící a nejasné, a proto je většina zaměstnanců odmítla.

Uzavření závodu je jedním z kroků, které mají ztrátový Opel vrátit zpět k ziskovému hospodaření. Opel se podobně jako další výrobci potýká se slabou poptávkou v Evropě, která je důsledkem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku.

Mateřská společnost General Motors minulý týden oznámila, že hodlá do konce roku 2016 do své divize Opel investovat čtyři miliardy eur (přes 100 miliard korun). Peníze mají Opelu pomoci zvýšit podíl na trhu a do roku 2016 financovat vývoj 23 nových modelů.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami.

Automobilka zaměstnává v Evropě zhruba 37.000 lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny. Evropské aktivity GM v loňském roce vykázaly provozní ztrátu 1,8 miliardy dolarů (35,4 miliardy korun). Automobilka GM je v Evropě ztrátová již 13 let za sebou.

Zdroj: E15. cz
 

Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Opel Zafira 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 121 500 km
Cena: 84 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků