Opel Zafira Turbo je nejvýkonnější kompaktní MPV

Opel zařadil do nabídky motorizací pro Zafiru Tourer čtyřválec 1.6 SIDI Turbo s nejvyšším výkonem 200 koní. Jedná o se novou generaci přeplňované šestnáctistovky z Rüsselsheimu, která konečně dostala i přímé vstřikování paliva. 

Opel se po právu chlubí tím, že nová Zafira Tourer Turbo je nejvýkonnějším a nejsilnějším kompaktním MPV na evropském trhu. Vedle vysokého výkonu má také nevídaný točivý moment, který při dočasném zvýšení plnicího tlaku při akceleraci dosahuje 300 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejrychlejší Zafira zvládne stovku pod devět sekund

Pro srovnání: Volkswagen Touran 1.4 TSI nabízí 140 koní a 220 Nm, Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 180 koní a 270 Nm, Citroen Grand C4 Picasso 1.6 THP má 156 koní a 240 Nm.

Opel Zafira 1.6 SIDI Turbo zrychluje z klidu na 100 km/h za 8,9 s a rozjede se až na 225 km/h. Asi chápete, že spotřeba bude v praxi výrazně vyšší než udávaná hodnota 7,0 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Rychlé verze Zafiry mají u Opelu slušnou tradici. První dvě generace se vyráběly i ve sportovní variantě OPC s přeplňovaným dvoulitrem a nejmodřejším lakem v segmentu

Novou Zafiru Tourer 1.6 SIDI Turbo můžete objednávat už i u nás. V nejlevnější dostupné výbavě Enjoy stojí v akci 529 900 Kč, vrcholná výbava Cosmo je o sedmdesát tisíc dražší.

Opel Astra 1.398
Rok výroby: 2010
Stav: 157 271 km
Cena: 120 000 Kč
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2009
Stav: 142 626 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Zafira 1.796
Rok výroby: 1999
Stav: 166 791 km
Cena: 33 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků