Opel Zafira nakonec musí do servisu, ale jen ten s volantem vpravo

Britská odnož automobilky Opel, značka Vauxhall, svolává zhruba 220 000 modelů Zafira druhé generace k servisní prohlídce. Důvodem je nebezpečí vzniku požáru, o kterém jsme již informovali dříve. Na problémy s hořícími Zafirami upozorňovali majitelé prostřednictvím sociálních sítí.

Koncern General Motors celou věc prošetřoval a samozřejmě nevynechal ani celý Opel, ovšem analýza ukázala, že zvýšené riziko požáru existuje pouze u Zafiry s volantem vpravo, tedy pouze u britského modelu. I tak se svolávací akce týká více než dvou stovek tisíc vozů.

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Ford | Peugeot | Citroën | Ferrari | Porsche

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Vauxhall nyní doporučuje majitelům nepoužívat pomalé otáčky ventilátoru, problém se týká výhradně aut s mechanickou klimatizací. Doporučuje používat pouze ofuk předního okna na vysoké otáčky a jinak ventilaci ručně vypnout. Servisy provedou kontrolu a výmanu potřebných dílů, vše samozřejmě zdarma.

Vyšetřování příčiny problému bylo obtížné, ale pravděpodobně se jedná o motorek ventilátoru a bezpečnostní pojistku, které neplnila správně svoji funkci. Projevuje se to prý nejprve rostoucí teplotou u stěny příhrádky spolujezdce a také charakteristickým zápachem z ventilace.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků