Opel Zafira ecoM: neobyčejný „obojživelník“

V expozici německé automobilky Opel na boloňském autosalonu letos září i ekologicky upravené rodinné MPV Zafira, jejíž motor dokáže jet až na tři druhy pohonu. Vybrat si tak můžete, zda chcete jet na stlačený zemní plyn, benzín nebo bio-metan. Možné to je díky speciálně upravenému přeplňovanému 1,6 litrovému čtyřválci s oddělenými vstřikovacími tryskami. Ten přitom disponuje slušným výkonem 110 kW/150 koní a takto „přírodně-přátelská“ Zafira dokáže uhánět rychlostí až 200 km/h.

Při chodu na zemní plyn spotřebuje Zafira ecoM v kombinovaném cyklu na 100 km průměrně 5,3 l a vyprodukuje 144 gramů emisí CO2 na kilometr. V tomto režimu se pak dojezd na plnou nádrž rovná hodnotě 370 km, zatímco při použití rezervní 14 litrové benzínové nádrže se dojezd prodlouží ještě o dalších 150 km. Potěšující zprávou je, že i navzdory tomuto pohonu neutrpěla variabilita Opelu Zafira takřka vůbec, plynové bomby si našly místo pod podlahou a tak se v zavazadlovém prostoru ani v interiéru nic zásadního měnit nemuselo. A dokonce i tato verze disponuje technologii variabilního interiéru Flex7, díky níž se ze sedmimístného MPV rázem může stát dvoumístné a to s doslova královským zavazadlovým prostorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Zafira ecoM
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků