To bude zas kvalitka jeden tukanec a polka auta na maderu.Nepaci sa mi moc tento trend znizovania hmotnosti.Mali sme staru poctivu corsu C s tou sme mali mensiu buracku s Citroenom c3 a corsa skoncila s vydutou kapotou a odpadnutou spz a citron mal zdemolovany pomaly cely predok,utrhnuty chladic proste saigon.
ked si povedal A mal by si aj Bkeby ste obaja naburali do steny, tak ty s "poctivou" Corsou by si skoncil v marnici a ten s C3 by nemal mozno ani skrabanec ... vdaka deformacnym zonam a mensiemu spomaleniu
... a proč nevysvětlovali,....když současná generace téměř dva metráky přibrala, to ti chytří konstruktéři byli KDE !!!!!!!!!!!!:-D:-D
dalsi generace bude cela z plastu a misto motoru budou behat mysi v dobre zprevodovanych kolotocich.. :-D kam se ztraci kvalita poctivost a spolehlivost? za poslednich patnact let se dobre auto hleda opravdu tezce, jsou, ale je jich malo a co ti sasci vymysli, tak to bude jeste horsi :-(
Otázka: je vlastně v dnešní době vůbec něco lepší? ??
Vypadalo by to jako perfektní práce šikovných konstruktérů, nebýt faktu že těch 200 kg je současná nadváha Opelů proti konkurenci
To je přesné. Opel byl v poslední době trochu robustnější, což nemusí být na škodu a někdo to může považovat za přednost. Nicméně se mu pak snadněji hledá přebytečných 200 kilíček.
U odcházející Astry 1.6d combi je udávaná poh. hmotnost něco kousek přes 1500 kg a u O3 stejného motoru je to něco přes 1300 kg. Tedy po shození slibovaných 200 kg se váhy srovnají. Nechápu tedy, o čem to tady píšete. Á propós: protože ani jedno auto této kategorie neoplývá lehkými a pevnými materiály typu karbon či lehké kovy, nejsem si jist, zda ty udávané skvěle nízké hmotnosti jsou vždy pravdou a pokud ano, zda je to žádoucí. Pak nebrečte, že z aut na vás nedýchá dřívější fortelnost a že je slyšet šum svistu.
je otázka jestli tomu tak opravdu je. Viz jak jeden švédský magazín zvážil Mondeo a zjistil, že má v reálu o 279kg více, než udává výrobce. Kdo ví, jestli Opel opravdu neuvádí skutečnou hmotnost a ostatní nějakou marketingově příznivější.
Faktem je, že Opel je ve srovnatelných třídách nejtěžší. Druhým faktem je, že udává hmotnost docela poctivě a tam, kde se hmotnost měří, tak vykazuje nejmenší odchylku. Takže rozdíl proti konkurenci v reálu není 200kg jak se rádo traduje podle tabulek, ale nějakých 100kg. Třeba nové Mondeo je v reálu stejně těžké jako Insignia, jediný rozdíl je, že Insignia to přiznává, kdežto Mondeo zatlouká dost šíleným způsobem (skoro plus tři metráky v reálu, nějaký rozdíl udělá sice výbava, ale 3 metráky už je silné kafe).
A pak je tu otázka výbavy. Asi bude rozdíl mezi sedačkou z látky a manuálním nastavováním a sedačkou koženou, vyhřívanou a v elektrice či dokonce odvětrávanou. Ty kila navíc při volbě vyšší výbavy zkrátka nikdo neuvede.
Uvede, třeba nenáviděný Renault uvádí rozsah hmotností. Pokud víš, že do auta nacpeš spoustu výbavy, počítáš s vyšším číslem, než u holátka.
V tom případě nemuseli vůbec odlehčovat, stačilo jen přepsat údaje v prospektech
"Astra s tříválcem 1.0 Turbo a převodovkou Easytronic 3.0 spotřebuje v kombinaci 4,2 litru na 100 km a jeden motůrek za dva roky. Výměna v rámci garance? :-)))
Sir CHerokee - ze ty jsi Barichello alias Baryk a dalsi vymysly?
To je zákon zachování hmoty a energie - pokud snížíme spotřebu v jedné části, zvýšíme ji v jiné.
To je ale blábol ... Fantomas, raději se držej gramatiky a nefušujou do fyziky :-)
Nepochopil jsi to.
Omyl ... to ty jsi nepochopil zákon zachování hmoty a energie. Opel snížil hmotnost a tak se snížila i energie soustavy a spotřeba - nikam se nic nepřesouvá.Pokud se ta tvá moudrá věta měla týkat toho vtipu ohledně životnosti motůrku, tak to je samozřejmě úplně jiný fyzikální jev a se zákonem zachování hmoty a energie nesouvisí vůbec ;-)
:-)Ano, měl jsem na mysli to, že nejde vyrobit úspornější a složitější stroj, aby to zároveň nemělo vliv na jeho poruchovost a životnost. Je to v podstatě jen přesun spotřeby z paliva do výrobku. V tom byla ta analogie se zákonem o zachování hmoty a energie. Měl jsem tam napsat smajlík, aby bylo jasnější, že je to jen přirovnání.
To napis svycarskejm hodinarum : prastej okularem o zem a tahnou na pracak
Po přečtení prvního souvětí mě napadá srovnání Škoda 120 a současná Fabia. Snad jen ta hmotnost je u Fabie vyšší, ale jinak snad ani srovnávat nejde.
Nebo parní lokomotiva a elektrická lokomotiva :-)Takováhle mezigenerační srovnání jsem přece na mysli neměl.
Kdyby v té době tu stodvacítku chtěli vyrobit úspornější a vybavili ji kvůli tomu mnoha dalšími systémy, tak přesně v té chvíli by se opět projevilo to "zachování energie", jak jsem psal - úspora na jedné straně by byla vyvážena problémy s životností.
To ako za tych 6 ci kolko rokov je medzi generaciami astry sa vo vyskume nic nove neobjavilo. Len si mudruj a bud so sebou spokojny ako vsetkemu rozumies a kazdy ta chce len odrbat
Máš naprostou pravdu vždy je něco za něco! Veškeré úspory a ošizení se projeví tam kde je asi nejméně potřebujeme! Co je + pro výrobce je většinou z 99% - pro zákazníka!:-D
Aaaaa, zlodej nicku Ritik. Tebe uz pustili z blazince?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.