Opel vysvětluje, jak dokázala nová Astra zhubnout až 200 kg

27 komentářů

Miso
11. září • 16:27

To bude zas kvalitka jeden tukanec a polka auta na maderu.Nepaci sa mi moc tento trend znizovania hmotnosti.Mali sme staru poctivu corsu C s tou sme mali mensiu buracku s Citroenom c3 a corsa skoncila s vydutou kapotou a odpadnutou spz a citron mal zdemolovany pomaly cely predok,utrhnuty chladic proste saigon.

vinco
1. října • 20:56

ked si povedal A mal by si aj B
keby ste obaja naburali do steny, tak ty s "poctivou" Corsou by si skoncil v marnici a ten s C3 by nemal mozno ani skrabanec ... vdaka deformacnym zonam a mensiemu spomaleniu

Leon
30. srpna • 7:27

... a proč nevysvětlovali,....když současná generace téměř dva metráky přibrala, to ti chytří konstruktéři byli KDE !!!!!!!!!!!!:-D:-D

Filda
28. srpna • 16:43

dalsi generace bude cela z plastu a misto motoru budou behat mysi v dobre zprevodovanych kolotocich.. :-D
kam se ztraci kvalita poctivost a spolehlivost? za poslednich patnact let se dobre auto hleda opravdu tezce, jsou, ale je jich malo a co ti sasci vymysli, tak to bude jeste horsi :-(

R
29. srpna • 15:37

Otázka: je vlastně v dnešní době vůbec něco lepší? ??

Vana666
28. srpna • 9:42

Vypadalo by to jako perfektní práce šikovných konstruktérů, nebýt faktu že těch 200 kg je současná nadváha Opelů proti konkurenci

Zelí
28. srpna • 15:07

To je přesné. Opel byl v poslední době trochu robustnější, což nemusí být na škodu a někdo to může považovat za přednost. Nicméně se mu pak snadněji hledá přebytečných 200 kilíček.

honza
28. srpna • 21:00

U odcházející Astry 1.6d combi je udávaná poh. hmotnost něco kousek přes 1500 kg a u O3 stejného motoru je to něco přes 1300 kg. Tedy po shození slibovaných 200 kg se váhy srovnají. Nechápu tedy, o čem to tady píšete. Á propós: protože ani jedno auto této kategorie neoplývá lehkými a pevnými materiály typu karbon či lehké kovy, nejsem si jist, zda ty udávané skvěle nízké hmotnosti jsou vždy pravdou a pokud ano, zda je to žádoucí. Pak nebrečte, že z aut na vás nedýchá dřívější fortelnost a že je slyšet šum svistu.

eLzyx
29. srpna • 9:44

je otázka jestli tomu tak opravdu je. Viz jak jeden švédský magazín zvážil Mondeo a zjistil, že má v reálu o 279kg více, než udává výrobce. Kdo ví, jestli Opel opravdu neuvádí skutečnou hmotnost a ostatní nějakou marketingově příznivější.

Rampa
29. srpna • 12:40

Faktem je, že Opel je ve srovnatelných třídách nejtěžší. Druhým faktem je, že udává hmotnost docela poctivě a tam, kde se hmotnost měří, tak vykazuje nejmenší odchylku. Takže rozdíl proti konkurenci v reálu není 200kg jak se rádo traduje podle tabulek, ale nějakých 100kg. Třeba nové Mondeo je v reálu stejně těžké jako Insignia, jediný rozdíl je, že Insignia to přiznává, kdežto Mondeo zatlouká dost šíleným způsobem (skoro plus tři metráky v reálu, nějaký rozdíl udělá sice výbava, ale 3 metráky už je silné kafe).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
honza
31. srpna • 2:31

A pak je tu otázka výbavy. Asi bude rozdíl mezi sedačkou z látky a manuálním nastavováním a sedačkou koženou, vyhřívanou a v elektrice či dokonce odvětrávanou. Ty kila navíc při volbě vyšší výbavy zkrátka nikdo neuvede.

mpolan
31. srpna • 8:35

Uvede, třeba nenáviděný Renault uvádí rozsah hmotností. Pokud víš, že do auta nacpeš spoustu výbavy, počítáš s vyšším číslem, než u holátka.

Vana666
29. srpna • 11:08

V tom případě nemuseli vůbec odlehčovat, stačilo jen přepsat údaje v prospektech

Sir CHerokee
28. srpna • 9:14

"Astra s tříválcem 1.0 Turbo a převodovkou Easytronic 3.0 spotřebuje v kombinaci 4,2 litru na 100 km a jeden motůrek za dva roky. Výměna v rámci garance? :-)))

Lacomme
28. srpna • 21:10

Sir CHerokee - ze ty jsi Barichello alias Baryk a dalsi vymysly?

Fantomas
28. srpna • 9:56

To je zákon zachování hmoty a energie - pokud snížíme spotřebu v jedné části, zvýšíme ji v jiné.

Hugo z hor
28. srpna • 11:03

To je ale blábol ... Fantomas, raději se držej gramatiky a nefušujou do fyziky :-)

Fantomas
28. srpna • 11:12

Nepochopil jsi to.

Hugo z hor
28. srpna • 11:28

Omyl ... to ty jsi nepochopil zákon zachování hmoty a energie. Opel snížil hmotnost a tak se snížila i energie soustavy a spotřeba - nikam se nic nepřesouvá.Pokud se ta tvá moudrá věta měla týkat toho vtipu ohledně životnosti motůrku, tak to je samozřejmě úplně jiný fyzikální jev a se zákonem zachování hmoty a energie nesouvisí vůbec ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
28. srpna • 11:45

:-)
Ano, měl jsem na mysli to, že nejde vyrobit úspornější a složitější stroj, aby to zároveň nemělo vliv na jeho poruchovost a životnost. Je to v podstatě jen přesun spotřeby z paliva do výrobku. V tom byla ta analogie se zákonem o zachování hmoty a energie. Měl jsem tam napsat smajlík, aby bylo jasnější, že je to jen přirovnání.

homer
28. srpna • 16:56

To napis svycarskejm hodinarum : prastej okularem o zem a tahnou na pracak

Honza M.
28. srpna • 12:13

Po přečtení prvního souvětí mě napadá srovnání Škoda 120 a současná Fabia. Snad jen ta hmotnost je u Fabie vyšší, ale jinak snad ani srovnávat nejde.

Fantomas
28. srpna • 12:53

Nebo parní lokomotiva a elektrická lokomotiva :-)
Takováhle mezigenerační srovnání jsem přece na mysli neměl.

Fantomas
28. srpna • 12:58

Kdyby v té době tu stodvacítku chtěli vyrobit úspornější a vybavili ji kvůli tomu mnoha dalšími systémy, tak přesně v té chvíli by se opět projevilo to "zachování energie", jak jsem psal - úspora na jedné straně by byla vyvážena problémy s životností.

Wind
29. srpna • 6:36

To ako za tych 6 ci kolko rokov je medzi generaciami astry sa vo vyskume nic nove neobjavilo. Len si mudruj a bud so sebou spokojny ako vsetkemu rozumies a kazdy ta chce len odrbat

Hat
28. srpna • 13:18

Máš naprostou pravdu vždy je něco za něco! Veškeré úspory a ošizení se projeví tam kde je asi nejméně potřebujeme! Co je + pro výrobce je většinou z 99% - pro zákazníka!:-D

Hat
29. srpna • 8:51

Aaaaa, zlodej nicku Ritik. Tebe uz pustili z blazince?

Doporučujeme

Články odjinud