Opel vysvětluje, jak dokázala nová Astra zhubnout až 200 kg

Odtučňovací kúra nové generace Opelu Astra byla důležitá k tomu, aby auto obstálo v našlapané konkurenci a zároveň snížilo emise CO2, na které se nejvíce kouká v zemích, kde se podle nich odvíjí daně z provozu vozidla. Jen se nebojte, to brzy dorazí i k nám...

Nejmenší úspora u nové Astry je 120 kg, v případě některých verzí se dosáhlo snížení hmotnosti až 200 kg. Veliký podíl na tom má především nová pevnější a lehčí platforma. Pokud vezmeme holou karoserii a podlahu vozu, váží dohromady 280 kg. To je o 77 kg méně než dříve.

Premiéry | Opel | Hatchbacky | Frankfurt 2015

Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Na podvozku bylo ušetřeno 50 kg. Opel se také rozhodl navrhnout podlahu tak, aby nebylo nutné kvůli snížení aerodynamického odporu montovat na auto dotatečné plastové kryty a panely. To ve výsledku snížilo i náklady, konečnou cenu a usnadní servis a přístup k některým dílům. O 10 kg je lehčí například i každé z předních sedadel.

Protože je celá Astra lehčí, vystačí si s menšími brzdami a lehčími a menšími koly. Kola a pneumatiky jsou dohromady o 11,5 kg lehčí (v základním provedení) a brzdy jsou lehčí o 10 kg. Přesto Opel ujišťuje, že nové auto brzdí lépe než odcházející generace.

Zajímavosti | Video | Opel | Příslušenství

Opel tvrdí, že nová Astra má nejlepší sedadla ve své třídě

Hmotnost byla ušetřena i na motorech. Největší podíl na tom má přechod na celohliníkové bloky motorů, což ušetřilo 10 kg. O 4,5 kg je lehčí výfukový systém a 10 kg se podařilo ušetřit na převodovce a systému přenosu síly na silnici. Motory a převodovky mají zároveň nižší ztráty.

Opel dále tvrdí, že model Astra s tříválcem 1.0 Turbo a převodovkou Easytronic 3.0 spotřebuje v kombinaci 4,2 litru na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, což jsou prý nejnižší hodnoty pro nehybridní benzínové auto v tomto segmentu.

Asi nemusíme připomínat, že nižší hmotnost má vedle pozitivního přínosu pro spotřebu paliva a emise rovněž vliv na ovladatelnost a celkovou dynamiku vozidla. Právě minulá generace Opelu Astra patřila ve svém segmentu C k nejtěžším vozům.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků