Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Značka Opel v létě spustí prodeje nové generace svého užitkového modelu Vivaro.

I v této generaci zůstává Opel Vivaro dvojčetem Renaultu Traffic, s nímž také prakticky souběžně vstoupí do prodejů. Podobnost je dobře patrná už při pohledu do interiéru a na palubní desku s přístroji a materiály odkazující na stávající osobní Renaulty. Dosavadní generace Vivara produkovaná od roku 2001 vznikla dosud v takřka 600 000 exemplářů, přepočteno na roční odbyt tak Opelu Vivaro v Evropě udržuje zhruba desetiprocentní tržní podíl v segmentu Van D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Opel Vivaro zůstává dvojčetem Renaultu Traffic

Nové Vivaro bude k dispozici s dvojicí přeplňovaných vznětových motorů s objemem 1,6 l, z nichž každý má dvě naladění. Jde o čtyřválce 1,6 CDTi s výkonem 90 a 115 koní (66/85 kW) a 1,6 BiTurbo CDTI o výkonu 120, nebo 140 koní (88/103 kW). U motorů se sekvenčním přeplňováním dvojicí turbodmychadel s odděleným chlazením výrobce zdůrazňuje, že maximum točivého momentu je dostupné již od 1 500 ot./min. (320, resp. 340 Nm). Průměrná spotřeba se má pohybovat okolo úrovně 5,7 l/100 km.

Premiéry | Užitková auta | Renault | Opel

Nový Opel Vivaro a Renault Trafic: konečně další informace

Také nové Vivaro bude k mání v docela široké škále verzí od dodávky s plechovými boky přes mikrobus až po samostatnou kabinu a odhalený podvozek pro montáž účelových nástaveb. Provedení L1 na délku měří 4 998 mm, větší L2 pak je pak dlouhé 5 398 mm, přičemž v obou případech jde o nárůst o 216 mm.  Na nákladový prostor z tohoto nárůstu připadá 100 mm navíc, takže se připravte na ložnou plochu v délce 2 500 a 2 900 mm (L1/L2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vivaro se pokusí vábit na praktický a komfortně vybavený interiér

Volit lze ze dvou výšek střechy. Objem nákladového prostoru dodávky sahá od 5,2 do 8,6 m3, delší verze uveze i tři europalety. Při přepravě delších předmětů přijde vhod možnost pravou část zadních křídlových dveří fixovat v pravém úhlu. Vivaro nabídne možnost všestranné konektivity díky palubnímu systému Opel IntelliLink a sedmipalcovému dotykovému monitoru, těšit se můžete také na samočinnou klimatizaci nebo bezklíčkové zamykání a startování.

Předchozí KAPITOLY Následující
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků