Opel v krizi krátí pracovní dobu

Zaměstnance automobilky Opel čeká zkrácení pracovní doby. Společnost situaci projednává s odboráři a úprava má postihnou továrny v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. V Rüsselsheimu se vyrábí model střední třídy Insignia.

Důvodem zkrácení pracovní doby je zhoršující se situace na trhu v Evropě. „Jižní evropské státy jsou pro automobilku zvláště důležité a tam se o oživení poptávky nedá hovořit. Naopak bude výhledově ještě slábnout,“ řekl mluvčí společnosti pro server Welt.de.

Kolika zaměstnanců se krácení pracovní doby dotkne zatím podle mluvčího není jasné. Opel v Rüsselsheimu zaměstnává přibližně 13 000 lidí a v Kaiserslauternu zhruba 2500.

Pokud se vedení s odbory dohodne, mohl by Opel požádat německou vládu o finanční podporu v rámci programu zkrácené pracovní doby. Tento program, který má pomoci zachovat pracovní místa, využívaly firmy hlavně v době recese v letech 2008 a 2009. Program umožňuje firmám dohodnout se se zaměstnanci na zkrácení pracovní doby a adekvátním snížení mezd, stát pak zaměstnancům kompenzuje část jejich ušlých příjmů.

Vláda v rámci programu vyplácí zaměstnanců po dobu šesti měsíců 60 procent částky, o kterou byla snížena jejich mzda. Pokud mají zaměstnanci děti, je to 67 procent. V době, kdy vrcholila krize, vláda vyplácela podpory více než 1,4 milionu zaměstnancům. Letos v květnu to bylo 80 tisíc zaměstnanců, napsala agentura Reuters.

Opel trpí prodejní krizí v Evropě. Ve druhém čtvrtletí evropská dcera společnosti GM vykázala ztrátu 361 milionů - americký automobilový gigant GM tak ztratil za posledních deset let v Evropě celkem již 14 miliard dolarů.

Ke zkracování pracovní doby se již dříve rozhodl Ford v Kolíně nad Rýnem a Fiat v Turíně.

Zdroj: E15. cz
 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků