Opel v krizi krátí pracovní dobu

Zaměstnance automobilky Opel čeká zkrácení pracovní doby. Společnost situaci projednává s odboráři a úprava má postihnou továrny v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. V Rüsselsheimu se vyrábí model střední třídy Insignia.

Důvodem zkrácení pracovní doby je zhoršující se situace na trhu v Evropě. „Jižní evropské státy jsou pro automobilku zvláště důležité a tam se o oživení poptávky nedá hovořit. Naopak bude výhledově ještě slábnout,“ řekl mluvčí společnosti pro server Welt.de.

Kolika zaměstnanců se krácení pracovní doby dotkne zatím podle mluvčího není jasné. Opel v Rüsselsheimu zaměstnává přibližně 13 000 lidí a v Kaiserslauternu zhruba 2500.

Pokud se vedení s odbory dohodne, mohl by Opel požádat německou vládu o finanční podporu v rámci programu zkrácené pracovní doby. Tento program, který má pomoci zachovat pracovní místa, využívaly firmy hlavně v době recese v letech 2008 a 2009. Program umožňuje firmám dohodnout se se zaměstnanci na zkrácení pracovní doby a adekvátním snížení mezd, stát pak zaměstnancům kompenzuje část jejich ušlých příjmů.

Vláda v rámci programu vyplácí zaměstnanců po dobu šesti měsíců 60 procent částky, o kterou byla snížena jejich mzda. Pokud mají zaměstnanci děti, je to 67 procent. V době, kdy vrcholila krize, vláda vyplácela podpory více než 1,4 milionu zaměstnancům. Letos v květnu to bylo 80 tisíc zaměstnanců, napsala agentura Reuters.

Opel trpí prodejní krizí v Evropě. Ve druhém čtvrtletí evropská dcera společnosti GM vykázala ztrátu 361 milionů - americký automobilový gigant GM tak ztratil za posledních deset let v Evropě celkem již 14 miliard dolarů.

Ke zkracování pracovní doby se již dříve rozhodl Ford v Kolíně nad Rýnem a Fiat v Turíně.

Zdroj: E15. cz
 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků