Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Značka Opel představí ve Frankfurtu také svůj zcela nový tříválec 1,0 l s přeplňováním. Nejprve se objeví v modelu Adam.

Automobilka Opel jako součást koncernu General Motors pokračuje v zásadní modernizaci nabídky svých pohonných jednotek s přímým vstřikováním, přeplňováním a kompaktními rozměry. Po premiérách zcela nových čtyřválců Opel 1,6 CDTI (vznětový) a Opel 1,6 SIDI (zážehový) nyní přichází zážehový tříválec 1,0 SIDI. Nutno podotknout, že ani s tříválcovými konstrukcemi to u Opelu dosud vysloveně vážně nemysleli, za zmínku stojí snad jen atmosféricky plněný „litr“ X10XE/Z10XE s nepřímým vstřikováním známý z modelů Corsa B a C a prvních Opelů Agila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Opel/GM 1,0 SIDI Turbo, vpravo šestistupňová manuální převodovka

Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se soustavou start/stop.

Byznys | Opel | Názory

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“. Podrobnosti zatím neznáme, ale agregát 1,0 SIDI Turbo má ve svém prvním naladění pro model Opel Adam dosahovat výkonu 115 koní (85 kW) a točivého momentu 166 Nm. Konvenční výkonově srovnatelné atmosféricky plněné čtyřválce s objemem 1,6 l má novinka deklasovat až o pětinu nižší spotřebou paliva.

Technika | Palivo | Premiéry | Opel

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Tříválec 1,0 SIDI Trubo zahájí svoji kariéru pod kapotou modelu Opel Adam na počátku příštího roku, a sice výhradně v kombinaci s rovněž novou, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ta má sama o sobě vynikat nejen kompaktními rozměry, ale také hmotností jen 37 kg. Následně se tento agregát objeví také v koncernových vozech Chevrolet Aveo a Chevrolet Cruze, ale také v čínském modelu MG3 s britskými kořeny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků