Může se dnes objevit nějaký automobil, který se odlišuje výrazně od ostatních? Něco objevného asi nelze v nejbližší době čekat, ale přesto se pozoruhodná auta rodí. Jaký budou mít úspěch, zda se nejedná pouze o módní výstřelek, ukáže až delší čas.
Kapitoly článku:
Kde Vectra končí, Signum pokračuje
Design Opelu Signum se nese v moderním duchu
Je to dvouprostorový vůz, možná bychom mohli říci něco mezi kombi a hatchbackem. Právě vnitřní uspořádání je na vozidle hodně zajímavé. Úplně základní stupeň výbavy se jmenuje prostě Signum. Řada věcí může být příplatkových a v autě, se kterým jsme jezdili, tomu tak skutečně bylo. Kompletní přehled výbavy najdete v poslední kapitole. Hodně je toho ale v sérii v každém voze. Pojďme tedy postupně:
Světlomety s možností systému AFL (za ten si ale připlatíte) ---
Senzory v náraznících identifikují překážky před i za autem
Elektricky nastavitelné sedadlo se třemi paměťmi, dvouzónová klimatizace s ovládáním na centrálním panelu. Ten je natolik komplikovaný, že vyžaduje pomalu zvláštní vysokou školu. Jako studijní literatura slouží dvě objemné příručky, z toho jedna se věnuje výhradně informačnímu displeji. Je společný pro audiosoustavu, klimatizaci, palubní počítač, případně i navigaci, ta tady ale není. Přepínání jednotlivých funkcí a v nich zase jednotlivých úloh je hodně složitý proces, který je třeba se naučit.
Místo pro čtyři
Pár dní testu na dokonalé zvládnutí zdaleka nestačí. Do této výbavy patří také zásobník na čtyři cédéčka přímo v palubní desce. Do štěrbiny pod něj se vkládá SIM karta telefonu, mikrofon i reproduktor jsou zabudované v přístroji. Může tu být ještě tempomat, signalizace tlaku v pneumatikách a řada dalších funkcí. To všechno ještě není nijak zvláštní, podobnou výbavu nabízí řada jiných dražších vozidel mnoha značek. Co je ale nové v takové kategorii, je uspořádání zadních sedadel.
V tomto modelu přišel Opel se zcela novým tvarem ovladačů
rádia a počítače na volantu --- Pětistupňový automat nabízí i
možnost sekvenční volby --- Zadní sedadlo ve standardní poloze,
uprostřed páté nouzové
Opel Signum je pětimístný vůz, ale jaksi se počítá s tím, že ten pátý cestující pojede jen v nouzi a všechno hraje pro čtyři. Pás pro pátého uprostřed je úhledně schovaný ve stropě, nikde volně nepovlává. Prostřední sedadlo je už na pohled jaksi nouzové a nepříliš pohodlné. Naopak ta krajní - to je jiná. Každé z nich se dá samostatně sklápět v poměru 40:20:40 a posunovat. Střed se pak mění ze sedadla na loketní opěrku nebo víceúčelový odkládací prostor.
Hlavové airbagy jsou samozřejmostí --- Spolujezdec si může otevřít
velkou schránku