Opel pro AutoRevue.cz: Astra v Česku jede, Antara se neprodává

Opel v loňském roce mírně ztratil, v České republice se prodalo 3505 vozů této tradiční značky, o 310 méně než v roce 2009. V rozhovoru pro Autorevue.cz výsledky okomentoval Pavel Šilha (43), šéf českého zastoupení Opelu.

AR: Když se řekne Opel, co myslíte, že si lidé představí?
To je velmi dobrá otázka, to bychom často také rádi věděli. Musím přiznat, že v této chvíli nemáme v ruce úplně nové, sofistikované výzkumy. Myslíme si ale, že to je pořád značka, která na trhu hrála a bezpochyby hraje svoji výraznou roli. Když se podíváte na silnici, každé desáté auto, které kolem vás projede, je Opel. Pořád je to značka, která tady má silné postavení. Samozřejmě při pohledu na ni bude asi hrát svoji roli i to, že procházela ne úplně jednoduchým vývojem. Image jednoho z velkých hráčů si v minulosti trochu pošpinila. Ale teď chodí na trh už několik let nová auta, která jsou přijímána pozitivně. A jistě v Česku hraje při pohledu na značku roli i to, že budeme slavit její dvacáté výročí působení na českém trhu. Byli jsme první značka, která tady začala organizovaně rozvíjet svoji prodejní síť. Bylo to už na začátku roku 1991.

AR: Který model nejvíce boduje?
Nový rozvoj značky začal s Insignií. Ta byla uvedena na trh na konci roku 2008, stala se Autem roku 2009 a předznamenala novou generaci modelů. Pak přišla Astra, Meriva, teď Astra ve verzi kombi. Nejvýraznější nositel změn je dnes asi Astra. Funguje totiž v nejrozšířenějším segmentu, kde Opel hrál vždy velmi silnou roli. Nyní se také nacházíme ve fázi uvedení na trh verze kombi. Ta je pro nás velmi důležitá, Opel je značka, která segment vozů kombi v Evropě začala rozvíjet jako první. Vyrobila první auto tohoto typu v roce 1953, od té doby byla tradičně lídrem v tomto segmentu.

AR: Co si myslíte o umístění Merivy v novinářské anketě Auto roku 2011? 
Skončila třetí. To nás na jednu stranu potěšilo, na druhou stranu si myslíme, že mohla mířit i výše, má své kvality. Nicméně ukázalo se, že ji novináři vnímají pozitivně. Přitom je ten vůz netradiční, s tím inovativním zavěšením dveří. Umístění Merivy bylo dobré i v tom smyslu, že je to již třetí rok po sobě, kdy se nový model Opelu v anketách umístil tak vysoko. Začala to Insignie, potom Astra, teď Meriva. Rok co rok se Opel drží jak v české tak i v evropské anketě mezi prvními třemi.

AR: A který model nefunguje?
Podceněná je asi Antara. Je to auto, které je už pár let na trhu. Do nové modelové řady moc nezapadá, ať už svým vzhledem či zpracováním. Už za pár týdnů ale uvedeme novou Antaru – a to by měl být SUV model plně odpovídající současným trendům.

AR: Hovoří se o tom, že v roce 2013 by se měl objevit nový malý model Junior. Je to pravda?
Je to tak. Bude to nový model, který by měl zaujmout hlavně mladé. Opel teď buduje nově svoji image, a to bude jeho součástí. Roky byl spíše vnímán, jako značka pro starší. Junior bude malý, ale nemíří a priori do nejnižšího cenového segmentu, jedná se spíše i „imageové“ auto. Reagujeme tak na dnešní módu těchto vozů.

AR: Ve Velké Británii a v Německu je zákazníkům Opelu poskytována na jejich nové vozy celoživotní záruka. Proč není něco podobného i u nás? 
Celoživotní záruka byla cíleně od začátku uvedena jen na dvou nejsilnějších trzích: V Německu a ve Velké Británii, tedy na trzích, které jsou pro Opel nejdůležitější. Od začátku bylo řečeno, že to je něco úplně nového a že se bude muset počkat, jak na to bude trh reagovat. Jak to budou zákazníci přijímat. Co to může Opelu přinést. Určitě si asi každý umí představit, že to opatření Opel něco stojí. Na zhodnocení je třeba více než jen půl rok, co ta akce běží. Nebylo nikde řečeno, že by se to v budoucnu nemohlo dít i u nás. My jsme však v Česku přišli s něčím podobným už před dvěma roky. Nabízíme našim zákazníkům šestiletou záruku, a ta je také velmi výhodná, v mnoha ohledech se celoživotní záruce bez problémů vyrovná.

Klepněte pro větší obrázek

 

 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků