Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Automobilka Opel přiveze na pařížský autosalon také nový turbodiesel 2.0 CDTI, který nahradí již poměrně zastaralé dvoulitrové jednotky v modelech Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná se o řadový čtyřválec z nové generace motorů, kterou známe třeba v podání jednotky 1.6 CDTI.

Nový motor má především zvýšit kultivovanost chodu, protože současné dvoulitry patří v Opelech k tomu nejhlučnějšímu a nejméně kultivovanému na trhu vůbec. Opel samozřejmě motor upravil i pro emisní normu Euro 6, takže má vstřikování močoviny AdBlue do výfuku pro další snížení emisí, a dočkáme se i zvýšení výkonu.

Testy | Kombi | Opel

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

První verze má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. I když má o 5 kW (7 k) vyšší výkon než starší motor, bude mít nová jednotka nižší spotřebu paliva. Hlavní rozdíl ale máme podle Opelu pocítit právě ve hlučnosti. Další verze o různých výkonech dorazí později.

Snížení hlučnosti se prý dosáhlo především přepracováním spalovací komory, novými vysokotlakými vstřikovači schopnými dodat během jednoho pracovního cyklu až deset přesných dávek paliva a novým designem sacího traktu.

Testy | Design | Technika | Kombi | Opel

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek využívá nově místo vakuového aktuátoru elektrický. Opel díky tomu slibuje pohotovější reakci na plyn, o 20 % rychlejší nástup turbodmychadla a tedy menší turboefekt. Opel dokonce osadil turbo vodním chlazením a dal mu samostatný filtr oleje na jeho vstupu, aby se snížilo opotřebení ložisek turbodmychadla. To by mělo významně pomoci spolehlivosti a životnosti celého mechanismu.

Samotný motor je pak vyroben kompletně z hliníku, díky čemuž se má rychleji dostat na pracovní teplotu, což dále sníží emise a spotřebu. Motor také dostal dva protiběžné vyvažovací hřídele, které mají vyrušit až 83 % vedlejších vibrací.

Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2012
Stav: 128 745 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.91
Rok výroby: 2009
Stav: 155 846 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 142 326 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků