Opel představil s motory i nové převodovky

S příchodem dvou nových motorů Opel uvedl také zcela nové, výrazně zlepšené převodovky. Spektrum zahrnuje jak klasický „manuál“, tak i manuální automatizovanou skříň (robot) a rovněž klasickou samočinnou převodovku.

Stávající manuální převodovky Opelů jsou často terčem kritiky za pomalou práci synchronizace. Ve snaze bojovat s tímto zavádí Opel vícenásobnou synchronizaci na stávajících pěti a šestistupňových manuálních převodovkách.

První dva převody ji tak mají dokonce trojitou. Další změnou je zavedení širšího, částečně asymetrického, ozubení.

Technika | Opel

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

V rámci změn přichází také zcela nová šestistupňová převodovka tříhřídelové konstrukce. Dimenzovaná je na točivé momenty až 235 N.m, přičemž má existovat ve 12 různých převodových poměrech a také se sedmi rozdílnými stálými převody.

„Robotů“ hrana nezvoní

Automatizované manuální převodovky, jimž se také říká robotizované, jsou stále častěji nabízeny zejména pro vozy segmentů A a B. V porovnání s dvouspojkami či samočinnými převodovkami s měničem jsou totiž násobně levnější.

V případě Opelu jde o novou převodovku, která údajně vychází z příští generace manuální pětistupňové skříně. Primárně je určena pro Corsu a Adama, přičemž maximální točivý moment, který zvládne přenést, činí 190 N.m. Ovládání převodovky, jakož i spojky, je výhradně elektrohydraulické.

S měničem monetu pro Insignii

Poslední novinkou je klasická samočinná planetová šestistupňová převodovka, tedy s konvertorem. Nabízí osm převodů pro jízdu vpřed a existovat bude ve dvou verzích.

V případě spojení se zážehovými motory přenese 400 N.m točivého momentu, v případě spojení s diesely až 500 N.m. Rozsah převodů je 7,80:1 a zajímavostí je plně elektroimpulzní ovládání, tedy bez mechanické vazby (Shift by wire).
 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků