Opel Olympia Rekord: poválečná vyšší střední třída

7 komentářů

Elpin E. (Elpin)
27. prosince • 19:08

Hmm, tak nějak nevím co autor tím článkem zamýšlel sdělit... Je to na pokračování? Tak nějak vytržené z kontextu...

Pavel
27. prosince • 10:32

Jestli se nepletu, tak se po válce vyráběl i v Sovětském svazu jako Moskvič, přinejmenším první Leninovy sáně tvarem připomíná. Rusové jej získali v rámci válečných reparací a stejnou techniku s drobnými vylepšeními používali i u pozdějších modelů.

baboon
27. prosince • 19:56

Já bych jen s dovolením poopravil to sloveso "získali" - oni celý závod s výrobními linkami bez dotazů demontovali a odvezli.
Jinak ještě před debutem Moskviče 400 přikázal J. V. Stalin upravení karoserie na čtyřdveřovou. Následná inovace v r. 1950 už ovšem do serie nešla.

Pavels
26. prosince • 12:50

Tenhle model už pomalu začíná bejt zajímavej i jako veterán, pár jich je i v CR na prodej:
:-)http://www.rajveteranu.cz/znacka-46-opel...

baboon
26. prosince • 12:02

Jen taková malá poznámka k textu:
Označení Olympia se používalo mnohem déle, než jen u první serie - název Rekord se připojil s nástupem modelové generace 1958 (olympia Rekord), ovšem po mnoha rocích se k němu Opel vrátil, a sice v případě Kadettu B, který byl ve čtyřdveřovém provedení se splývavou zádí, nepatrně pozměněnou chladičovou maskou a pár odlišnostmi v interieru prodávaný jako Opel Olympia.
I v Německu se používalo hanlivé epitetum "Opel-Auto ist kein Auto" (Opel není žádné auto) - ovšem především lidmi, kteří s Opelem patrně nikdy nejeli. Jistě, nemohl dosahovat kvalit Borgwardu, ani si na to nedělal ambice, ale byl to jednoduchý a spolehlivý automobil pro běžný provoz.
Mohu potvrdit, během svého života jsem vlastnil Olympia Rekord 1961, Rekord 1963 a Rekord 1964. Mimoto jsem jel s mnoha dalšími Opely, ale jediné výhrady jsem měl proti GT - nelíbí se mi a nevejdu se tam.
A že je tam znát americký vliv? Jistě - vždyť je to GM! To je anglický Vauxhall také - a proč jej odsuzovat (oředevším, když jej někdo nezná).
Škoda je stejně tak v koncernu VW - Škoda, Seat, atd. ale proč odsudky?
Takže Opelu jsem fandil, jeho auta se mi líbila, dnešní situaci nemohu hodnotit - estetika dnešní doby mne děsí ...

Rover623
26. prosince • 8:57

Jak už i z texty vyplývá, jednalo se o Opel asi do té míry, že na to pánové nalepili svou značku, jinak to byla technika do posledního šroubku převzatá od GM, Opel by nikdy nic takového nedal dohromady.Značka Opel, už jako výrobce jízdních kol v 19. století byla známa tím, že prodávala levné napodobeniny starých typů jiných výrobců. Nejinak tomu bylo i v případě zmíněného Opelu Rekord, což je vlastně jen zmenšená kopie vozů GM prodávaných v USA. Samotnou neschopnost Opelu vyvinout něco vlastního napříč dějinami jeho existence demonstruje i fakt, že celá koncepce Opelu Rekord byla již v době jeho vzniku zastaralá (a to hodně) a prakticky jakýkoli poválečný Evropský automobil byl technicky i jízdními vlastnostmi mnohem dále, než tahle americko-německá slátanina.Výhoda vozů značky Opel je prakticky až do dneška jejich cena v kombinaci s ještě nějak ucházející kvalitou, ale techniku značka za dobu své existence nevyvinula žádnou, jen nakupují (tedy GM kupuje) nebo kopírují něco co vymyslel už někdo jiný

asdf
26. prosince • 10:47

Opel není auto B-]

Doporučujeme

Články odjinud