Opel: nová generace jednotek 1,6i Turbo, výkon až 200 koní

Evropská větev koncernu General Motors připravuje ofenzívu hned tří nových pohonných jednotek. Jednou z nich se stane zážehová „šestnáctistovka“ EcoTec s přeplňováním.

Během následujících dvanácti měsíců by se měla nabídka pohonných jednotek vozů Opel/Vauxhall změnit k nepoznání, neboť veškeré motory představující pilíře většiny evropských modelů budou nahrazeny novými zážehovými a vznětovými agregáty. Jako první se představuje nový zážehový čtyřválec EcoTec s objemem 1,6 l, přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním SIDI.

Klepněte pro větší obrázek
Zážehový čtyřválec 1,6 SIDI Turbo, první z planvaných tří rodin nových pohonných jednotek
 

Novinka bude k mání v řadě odladění, přičemž to nejsilnější má dosahovat výkonu 200 koní (147 kW) při pouhých 4 700 ot./min. a točivého momentu rovných 300 Nm při 1 700 ot./min. Podle tvrzení zástupců evropského GM má tento motor v porovnání se stávající jednotkou 1,6 Turbo vykazovat v průměru o 13 % nižší spotřebu paliva a emise CO2.

Tyto jednotky budou vyráběny od konce letošního roku v maďarské továrně Szentgotthardt. Podrobnosti o zbylých dvou řadách se dozvíme v následujících měsících.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků