Značka Opel dokončuje přípravy svého zcela nového minivozu, jenž dostane tříválec 1,0 SIDI z Adamu.
Koncern General Motors původně plánoval koordinovat vývoj nového subkompaktního modelu pro své evropské značky Opel a Vauxhall s francouzským koncernem PSA, ale nakonec se do něj pustil na vlastní pěst. Novinka má vycházet z mechanických skupin připravovaného nástupce dnešního modelu Chevrolet Spark, jenž se v Evropě už neobjeví. Těsně před koncem loňského roku totiž bylo rozhodnuto o tom, že značka Chevrolet v Evropě končí, aby nebrala zákazníky Opelu…
Nový malý Opel, resp. Vauxhall, nastoupí do boje zejména s vozy Volkswagen Up!/Škoda Citigo/Seat Mii, ale také s novým trojlístkem Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 (s nímž měl být původně technicky spřízněn), ale bude prý levnější. Nejmenší z Opelů má přesto nabídnou svérázný design a vlastní identitu, která bude výrazně jiná než u Adamu nebo nadcházející generace řady Opel Corsa.
Ke změně názoru při přípravě nového subkompaktu uvedl šéf Opelu Dr. Karl-Thomas Neumann: „Zjistili jsme, že chytřejší bude stavět na vlastním základu. Můžeme spoustu věcí udělat rychleji a snadno aplikovat naše nejnovější motory a komponenty.“ O pohon připravovaného malého Opelu se postará nový zážehový tříválec 1,0 SIDI Turbo, jenž právě slavil svoji premiéru ve voze Opel Adam.