Opel nabízí doživotní záruku na svá auta, ale ne každému

Německý Opel přišel se zajímavou nabídkou. Na všechna auta prodaná po prvním srpnu letošního roku se vztahuje tzv. doživotní záruka. Pochopitelně nejde o absolutní záruku bez omezení, neomezená je pouze časově, jinak je možné ji uplatnit pouze do 160 tisíc najetých kilometrů a vztahuje se jen na určité části vozu. Přesněji jde o motor a převodovku, řízení, brzdy a elektronické komponenty. A abyste ji u svého vozu udrželi v platnosti, musíte každý rok alespoň jednou do servisu na pravidelnou prohlídku.

I tak lze tento tah vnímat pozitivně, potíže je ovšem v tom, že u nás z něj profitovat nebudete. Tato záruka je nyní poskytována pouze v Německu a Velké Británii, zákazníci na ostatních trzích mají smůlu.

Proč? Důvod je prostý. Opel se snaží zlepšit svá prodejní čísla, která aktuálně velmi trpí koncem šrotovacích mánií, jenž podporovaly hlavně prodeje malé Corsy. Jen v Německu klesly prodeje firmy od ledna do července o plných 40 procent a pokud se tento trend má změnit, musí se prodeje zlepšit hlavně na velký trzích. Těmi největšími jsou přitom pro Opel právě německý a britský, kde své produkty prodává pod značkou Vauxhall.

Jak budou na tento krok reagovat zákazníci, to ukáže až čas. Nabídka se nám ale nezdá být natolik „hvězdná”, aby jakkoli zvrátila tak velký propad prodejů.

Klepněte pro větší obrázek
Doživotní záruka „britského Opelu” má i své vlastní logo
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek