Opel Movano a Renault Master: druhá generace užitkových hvězd

Renault představil svůj zcela nový užitkový Master jen několik hodin poté, co Opel ukázal své Movano. Oba vozy totiž mají společný základ.

Na našich stránkách se dodávkám věnujeme spíše nárazově, a to zejména tehdy, kdy mnoho jiných témat aktuální dění na automobilovém trhu nenabízí. To je i případ těchto dnů, nicméně v případě dvojčat Movano a Master bereme ohled také na to, že jde o jedny z nejvýznamnějších letošních novinek v segmentu užitkových vozů. A tak není na škodu se jim trochu podívat na zoubek.

Nové Movano má být ve všech ohledech větší než předchozí generace a nábízet se bude celkem s 29 druhy karosérií, jež se na trhy mají dostávat postupně. V nabídce najdeme klasické dodávky ve čtyřech délkách a s třemi výškami střechy , samostatné podvozky určené k instalaci různých nástaveb s řadou verzí jednoduchých i zdvojených kabin nebo kombi pro přepravu osob, modulární konstrukce podvozku umožní zástavbu pohonu předních, nebo zadních kol. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Opelu narostla celková hmotnost nového Movana až na 4,5 t, přičemž hmotnost užitečná dosahuje až 2,5 t, dodávky nabídnou ložnou plochu dlouhou až 4,4 m. K mání bude nový čtyřválcový turbodiesel se vstřikováním common-rail, objemem 2,3 l a výkonovými verzemi 100 koní (74 kW)/285 Nm, 125 koní (92 kW)/310 Nm a 150 koní (110 kW)/350 Nm. Všechny motory budou k dostání s emisními normami Euro 4 a Euro 5 (při instalaci filtru pevných částic), kombinovaná spotřeba nafty má začínat na 7,8 l/100 km a emise CO2 mohou činit až 203 g/km. Opel Movano druhé generace (v Anglii prodávané pochopitelně pod značkou Vauxhall) má vstoupit do prodejů v uzavřeném provedení letos na jaře, ostatní verze se objeví během roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Renault Master, stejně jako jeho předchozí provedení, vznikal v těsné spolupráci s Opelem a vozy Master se od německého Movana liší pakticky pouze jinou maskou chladiče a výsostnými znaky, jinak jsou oba vozy identické. Master se v evropských showroomech objeví letos v dubnu, a to hned v široké škále provedení s celkovou hmotností od 2,8 do 4,5 t. K dispozici budou dodávky a podvozky s různými budkami, poháněna mají být přední, nebo zadní kola (alternativně opatřená dvojmontáží), objem skříně může dosahovat až 17 m3 a užitečná hmotnost 2 254 kg u dodávek a 2 495 kg u podvozků. Nabídka pohonných jednotek kopíruje výše uvedený seznam Opelu Movano a na výběr bude z převodovek s manuálním i automatickým řazením.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Movano
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Master
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků