Opel Mokka hodlá prohnat Škodu Yeti

Mokka by mohla být hodně silná automobilová káva. Alespoň podle slov, která zazněla na dnešní české premiéře malého SUV v Rosovicích u Příbrami. Opel od něj čeká hodně…

„S tímhle modelem završujeme smršť, kterou jsme rozpoutali v roce 2012,“ řekl Pavel Šilha, šéf českého zastoupení Opelu. „Nejprve se objevila Zafira, pak Astra GTC, Ampera, Combo, facelift Astry, GTC OPC, třetí verze sedanu Astra, nové motory a teď tedy Mokka.“

Zvláštní, Opel opravdu na první pohled nevypadá jako automobilka v krizi. Přitom se ještě nedávno jeho postavení vykreslovalo ve světových médiích jen v těch nejčernějších barvách. Letos představil přehršli nových modelů, příští rok přijede Adam a Cascada. Však to neopomněl nejvyšší představitel Opelu v Česku s lehkou ironií zmínit.

„Teď plujeme pozitivně proti proudu. Zatímco jiní některé modelové řady úplně ruší, my se ubíráme opačným směrem. A Mokka, první německé SUV SUB-B segmentu je toho důkazem.“

SUV | Opel | První svezení

Opel Mokka: první jízdní dojmy

Proč právě Mokka? Proč Opel přichází s tímto vozem?

Na odpověď stačí pohled na to, co se děje na evropských trzích. Prodej malých SUV rychle roste, za první pololetí letošního roku o 67 procent ve srovnání s rokem loňským. Loni se prodalo v Evropě 2,6 milionu vozů SUV, z toho 18 % tvořily vozy segmentu SUB-B.

Klepněte pro větší obrázek
Cena novinky začíná na 379 900 korunách, nejlevnější čtyřkolka stojí 494 900 korun (viz ceník).

A Mokka zaznamenala už 50 000 objednávek. Jen několik týdnů po svém uvedení na trh. Zatím tedy od dealerů, nejsou to zákaznické objednávky. Ale prodejci vycházejí ze zájmu lidí navštěvujících showroomy. Už teď je jasné, že kdo si auto objedná nyní, bude muset čekat. U nás prý až do poloviny roku příštího.

„Cílovými zákazníky budou hlavně soukromníci, ze 75 procent,“ řekl Pavel Šilha. „Od tohoto vozu si slibujeme, že nám přivede nové zákazníky. Počítáme, že ročně prodáme kolem 500 těchto vozů. Už teď máme 70 zákaznických objednávek. Počítám, že se s tímto vozem utkáme s přímými konkurenty – Škodou Yeti a Nissanem Juke. Chceme ale přetáhnout i zákazníky, kteří si kupovali vozy jako Nissan Qashqai.“
 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků