Opel Meriva dostal slabší (a levnější) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabší verzi nového turbodieselu 1.6 CDTI s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm. Motor 1.6 CDTI byl v Merivě prozatím k dispozici jen ve vrcholné verzi s výkonem 136 koňských sil a točivým momentem 320 Nm.

Nová verze nahradí diesel 1.3 CDTI původem ve Fiatu, který měl sice stejný výkon, ale o 100 Nm nižší točivý moment. Meriva se slabší naftovou jednašestkou spotřebuje v kombinaci 4,0 l/100 km, tedy aspoň podle normovaného cyklu měření spotřeby.

Kombi | Premiéry | Opel | Názory | První svezení

Opel Meriva 2014: více elegance, skvělý motor první jízdní dojmy

Nižší spotřeby se dosáhlo také s použitím nové šestistupňové mechanické převodovky se sníženým třením, systému stop/start a pneumatik s nižším valivým odporem.

Naftový motor 1.6 CDTI postupně nahradí všechny verze starších turbodieselů 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Českou cenu nové slabší verze 1.6 CDTI bohužel ještě neznáme, ale logicky bude nižší než u nejsilnějšího provedení.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků