Opel Meriva dostal slabší (a levnější) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabší verzi nového turbodieselu 1.6 CDTI s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm. Motor 1.6 CDTI byl v Merivě prozatím k dispozici jen ve vrcholné verzi s výkonem 136 koňských sil a točivým momentem 320 Nm.

Nová verze nahradí diesel 1.3 CDTI původem ve Fiatu, který měl sice stejný výkon, ale o 100 Nm nižší točivý moment. Meriva se slabší naftovou jednašestkou spotřebuje v kombinaci 4,0 l/100 km, tedy aspoň podle normovaného cyklu měření spotřeby.

Kombi | Premiéry | Opel | Názory | První svezení

Opel Meriva 2014: více elegance, skvělý motor první jízdní dojmy

Nižší spotřeby se dosáhlo také s použitím nové šestistupňové mechanické převodovky se sníženým třením, systému stop/start a pneumatik s nižším valivým odporem.

Naftový motor 1.6 CDTI postupně nahradí všechny verze starších turbodieselů 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Českou cenu nové slabší verze 1.6 CDTI bohužel ještě neznáme, ale logicky bude nižší než u nejsilnějšího provedení.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků