Opel Meriva 2010: opačné dveře realitou

46 komentářů

foxy
7. ledna • 1:02

Dělalo se to u hodně starých aut, potom to skončilo, znovu se to objevilo u vozů jako Rolls-Royce a teď znova. Esteticky se mi to tedy moc nelíbí.

Anonymizovaný
7. ledna • 12:59

Třeba u Tatry 87 se tak otvíraly přední dveře a zadní normálně. Všechny panty pak byly na jednom sloupku. Určitě se takvými dveřmi líp nastupuje ale měl bych taky strach z toho otevření za jízdy a zajímalo by mne, jak se takové dveře a cela karoserie s nimi zachová při bouračce trochu méně standardní, než to, co tesuje Euro-NCAP. Třeba náraz šikmo zpředu do boku. Zámek na B sloupku asi bude trochu méně pevný než panty tamtéž.

JJ
7. ledna • 8:41

Výrazně pohodlněji a důstojněji se do toho nastupuje a zejména z toho vystupuje - proto to používá RR, ale třeba také ten custom-made Bentley, ve kterém se vozí královna.Pro běžná auta bude kromě toho vystupování (i když v některých situacích to bude sporné) výhodou snazší manipulace s dětskými sedačkami na zadních sedadlech. Ještě lepší by to pochopitelně bylo, kdyby vyrazili B sloupek (jako např. u starého Nissanu Prairie, kde byly ale vzadu dveře posuvné), ale úpravy karoserie s tím spojené by asi stály moc peněz.

foxy
7. ledna • 1:11

vidím spíš negativa. Pokud by si děcko hrálo a chtělo otevřít klasické dveře za jízdy, nápor větru a obtékání je tak silné, že prakticky je nesnadné dveře za jízdy otevřít. Pokud by stejnou blbost někoho napadlo u tohoto auta, náporem větru už při otevření, by dveře prudce odlétly a zřejmě by hrozilo i odlomení, o zranění nějakého chodce ani nemluvě !

Ivo
1. října • 21:56

ses vůl. Predem si precti neco o Merive a potom vytlacuj rozoumky Od 4 km/h se dvere automaticky uzamknou, tj nejdou za jizdy otevrit

peter
7. ledna • 10:03

Treba sa naučiť čítať a až potom trepať: ˝I proto palubní elektronika nedovolí jízdu s otevřenými nebo nesprávně uzavřenými dveřmi, po rozjezdu se dveře automaticky uzamknou.˝

xxx
7. ledna • 12:23

Tak zbohom, palubna elektronika u OPLA je najhorsia a najporuchovejsia.
Maly priklad:
Dali sme si "namontovat" original v OPLI denne svietenie do nasho OPLA ASTRA 2007. Vysledok je taky, ze v ziadnej polohe sa nedaju vypnut svetla, denne svietenie totiz funguje v polohe ked je vypinac svetiel vo vypnutej polohe. To by ma nesralo, avsak fakt ze v tej polohe sa nedaju pustit dialkove svetla je na infarkt. Takze ak v noci chcete zapnut dialkove musite vypinacom otocit do polohy zapnutych svetiel. Samozrejme ze najprv vam svetla zhasnu, sice len na chvilu, pretoze ich na moment musite prepnut do parkovacej" polohy. Ked vsak vystupujete musite znova svetla vypnut vypinacom, inak budu stale svietit a baterka klakne.
Takze ak tu elektroniku navrhli u OPLA tak zbohom, ked Ti magori dokazali skur*it taku jednoduchu vec ako denne svietenie.A to je vec co ma este serie u OPLA relativne najmenej. Multifunkčny volant nejde od nova, pokial bol v zaruke a sme to reklamovali tak tam stale dotahovali nejaku kostru a podobne, ked sme vsak prisli na prvu prehliadku po zaruke tak "zistili" ze je prasknuty plosny spoj a ze to musia cele vymenit avsak uz za nejakych 30 000 SK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ku*vy su to !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A to este mam story o aut. klime.

Pepa
8. ledna • 12:59

Takto to ma vic aut a jako az takova zhovadilost mi to nepripadne.
V noci stejne budete asi chtit zapnout podsviceni pristroju, takze stejne musite vypinacem otocit.
Divne je, za svetla pak zustanou svitit, to chyba je, mely by se prepnout do parkovacek a upozornit signalem.Pepa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xxx
8. ledna • 21:56

Osvetlenie pristrojov svieti stale a vobec sa neda vypnut.
Ja som sa s podobnou zhovadilostou inde nestretol, u ktorych aut to tak este funguje?

lettro
13. ledna • 23:13

Po nastartování se musí DRL automaticky rozsvítit, při rozsvícení jakéhokoliv vnějšího osvětlení musí automaticky zhasnout. Po vypnutí světel se opět DRL rozsvítí. Elektronický modul, který tuto činnost zajišťuje se běžně (včetně světýlek) prodává v prodejnách autopříslušenství a jeho montáž svede podle jednoduchého schema každý laik.

Pavel
7. ledna • 13:19

No myslím že bude asi spíš problém v lidech co dělají v tom servisu. Pokuď nepřišli na pravou závadu v rámci záruky a nechali si to až po záruce, tak v tom vidím jasný úmysl. A co se týká toho denního svícení,řekl bych že je to taky o jejich neschopnosti. V mém autě (Meriva 09) samozřejmně denní svícení funguje bezproblému vč. dálkového svícení. Takže bych neházel špínu na Opla,ale na neschopný techniky. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xxx
7. ledna • 16:06

To co som pisal je chybou, OPLA.
"Kvalita" servisu a pristup k zakaznikom pri servise OPEL a SAAB v Košiciach na Presovskej je legendarna. Ale ked ho kupujete dobre sa Vam do zadku nevopchaju, no ked kupite konec.
Nechce sa mi uz ani pisat, lebo sa mi chce zvracat.

foxy
7. ledna • 1:17

pokud se otevřou dveře za jízdy a nějaký člověk by vypadlo- má šanci přežít, pokud zrovna za autem nejede další vůz, kdo ale vypadne z opačných dveří - dostane smrtelnou ránu a jeho tělo bude přeseklé vejpůl, když ho zachytí spodní hrana dveří ! takže zase negativum

Radek.
7. ledna • 1:58

Ono to označení "dveře pro sebevrahy" evidentně nevzniklo náhodou :-DJinak když se tady zmiňuje Mazda RX8 a pod., tak tam jsou ty opačné bezsloupkové dveře jenom "poloviční" a bez předchozího otevření předních dveří je nikdo neotevře! Proto jsou na rozdíl od tohodle nesmyslu za jízdy bezpečné...

Meriva
7. ledna • 8:21

Tento "nesmysl" nejde za jízdy otevřít - stačí si zprávu o Merivě přečíst pořádně a ty uvedené západky jsou na sloupku (B) stejně jako u běžného auta na sloupku C takže nevím co furt řešíte. Meriva je auto pro rodinu, resp. na západě pro ženu jako 2.auto v rodině. Dveře se otevírají opačně právě z důvodu lepšího přístupu na zadní sedadla a především pro snažší montáž autosedačky nebo poutání dítěte. Estetiku bych nekomentoval když zavřené vypadají stejně jako u každého auta.

xxx
6. ledna • 19:18

OPEL je crep.V povojnovej historii sa mu a j t e c h n i c k y podarili 2 auta, Senator a jeho nasledovnik, 1 generacia OMEGA. Ostatne katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pekne na svoju dobu boli Manta a dodnes krááááásna Calibra, no technika des a hruuuuuuuza.
Vlastna skusenost.
Dal by boh aby OPEL skrachoval. Pokial viem tak taky isty system otvarania dveri pouziva aj Pick Up Mazdy, bez stredoveho stlpiku, no niesom si isty.Z cisto technickeho hladiska su taketo dvere ako pouziva OPEL nevyhodnejsie ako klasicke.
1. Zamky odchadzaju, zamrzaju a pouzivaju sa tam lacne plasty takze .........
2. Zamok bude podstatne viacej mechanicky namahany, nielen aerodynamikou, ale aj preto ze stredovy stlpik sa podstatne viacej "kruti" ako zadny stlpik kde je dnes.

Ondra
6. ledna • 21:53

Já mám na Corse dálkový centrál. Už si nepamatuji, kdy naposled jsem odemykal klíčem xD

xxx
6. ledna • 22:11

:-D ako sa to hovori, ja o koze ty o voze :-D
ja som mal ny mysli ten cirkus so zapadkou co drzi dvere zavrete.
Ak si to myslej jak ftip tak prepac.

pan EKO
6. ledna • 21:26

Ty jsi mi zase nějaký moc chytrý magůrek, viď?

xxx
6. ledna • 21:42

aka hlboka myslienka.... to muselo boliet

host
6. ledna • 17:32

Ja bych jen dopnil, ze dalsi vuz, ktery pouziva opacne dvere je Honda Element. A bez stredoveho sloupku.

Radek.
7. ledna • 2:03

A stejně jako Mazda RX8 je i ta Honda bez kliky na zadních dveřích, která by cestujícím umožnila spáchat "oplovskou sebevraždu". V obou případech jsou ty dveře navržené jenom jako pomocné, aby se z těch "kupé" dobře vystupovalo i zezadu a přední dveře nemusely být extrémně dlouhé a kvůli výztužím i těžké...

host
7. ledna • 2:58

MINI Clubman
TOYOTA FJ Cruiser
HONDA Element
CARBON E7
MAZDA RX-8
Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Ghost
Rolls-Royce Coupe
CHEVROLET Silverado
DODGE Dakota
NISSAN Titan
SPYKER D8
FORD F-150 Super Cab
OPEL Meriva

Zelí
6. ledna • 14:54

Mám pocit, že se opět začíná sjednocovat design těchto běžných autíček, takže vypadá jedno jako druhé. Jeden omalovává od druhého. Aby se odlišilo, tak udělají v případě opla na dveřích hokejku a mrsknou tam jednotnou masku a je vymalováno. Bez nápadu.

CD
6. ledna • 17:02

Je třeba počkat, až Mercedes-Benz přijde s nějakou svojí velkou malou novinkou a bude zas dostatek inspirace na dalších 13 let.

Radek Ondrášík
6. ledna • 8:17

je to spise designersky pocin, nez prakticky. Pochopil bych opacne dvere, pokud by to nemelo stredovy B sloupek, pak by se tim ziskal velky prostor, takto je to jenom ozdoba, ale proc ne. na sicnu se bude nasedat lepe. Uvidime v praxi.

Anonymizovaný
7. ledna • 13:02

Zase se z té sicny budou hůř zavírat, bude to o vykloubení ramene :-)

Meriva
6. ledna • 10:03

Koukám, že všichni zase píší ze školních lavic. Denně montuji do auta dětskou autosedačku, s vyjímkou Fiatu Tipo před 10 lety dnes nikdo nedokáže udělat u malého auta zadní dveře, které se dají otevřít o více než cca 70° Myslím, že minimálně z tohoto důvodu je to super !

homer
6. ledna • 16:09

Denně? To ti nikdo neřek že při vystupování stačí odepnout jenom děcko?

CD
6. ledna • 17:01

Denně se vyndavá autosedačka v kategorii 0-13 kg. Ta bývá často z bezpečnostních důvodů umisťována proti směru jízdy, takže vyndavat z ní jenom děcko není zrovna nejsnadnější, nehledě k tomu, že by se tím to děcko vzbudilo.Ale ono i samotné vyndavání děcka z autosedačky může být ve stísněném prostoru kumšt, pokud nemáte posouvací nebo protisměrné dveře.

Haya
6. ledna • 12:21

možná praktické, ale škaredé :-O

Pavel Ryba
6. ledna • 8:47

má to i nevýhody - například nastupování / vystupování v příčných stáních např. u supermaketů ... Když změna tak posuvné dveře B-]

Honza
6. ledna • 11:49

A v čem je to nevýhoda proti obyčejným dveřím? V tom, že máš z jednoho místa přístup dopředu i dozadu? Ale souhlasím, že posuvné dveře jsou v tomto případě výhodnější.

zdenek
6. ledna • 11:58

No hlavně je nevýhoda u klasických příčných stání s malým prostorem vedle auta, u téhle koncepce to znamená že nejdřív otevře dveře a vystoupí jeden, zavře dveře a pak může teprve vystupovat druhý. Pokud otevřou dveře oba, tak se tam nevejdou :-)

Pavel Ryba
6. ledna • 11:55

dovedeš si představit jak nastupuje rodinka u supermarketu u oříčném stání? K B. sloupku se rozhodně dva lidi nevejdou. Normální dveře, nebo posuvné jsou v pohodě - jeden u B. sloupku a druhý u C. sloupku (oba otevírají a nastupují najednou). V případě posuvných je to ještě lepší ;-)

CD
6. ledna • 16:57

A není častější situace, kdy vystupuje jeden v předu, otevírá blokované zadní dveře z venčí a vyndavá dítě z autosedačky?Nejsem si jist, ale u takto malých aut snad dospělí vzadu cestují jen výjimečně.

Radek Ondrášík
6. ledna • 9:14

posuvne je nuda, co ma kazdy :)ú

Petr Hlobil (hlobilp)
6. ledna • 7:55

jsou veci u auta, ktere bych nesnesl a to je treba tohle, opacne dvere.. stejne tak pristrojovka uprostred a sterace, ktere nestiraji klasicky.. tohle jsou veci, ktere u sveho auta nesnesu, i kdyby melo jinak 1000nej....

trent
6. ledna • 16:16

Tomu se říká zkostnatělost. Funkci to má naprosto identickou jako klasické pojetí. Možná, že kdybys vyzkoušel, nechtěl bys jinak;-)

Lukas
6. ledna • 19:35

No vzpomínám jak babička onehdá vyprávěla jak tový auto s dveřma naopak měli a že byla prča když se to za jízdy otevřelo, to pak bylo auto na šrotoviště. Ono stačí si jen domyslet když na zadních sedadlech sedí děti, tak takové nevinné zatáhnutí za kličku nárazem vzduchu už dotvoří dílo skázy :-))

igi
7. ledna • 17:14

A právě proto bude u Merivy blokování automatické - rozjedeš se - a vzadu se zamkne a odpojí kliky. Jinak by jim to asi neschválili do provozu...

Radek.
7. ledna • 1:50

Budeš se divit, ale mrňousům dnes jde ve všech slušných autech "vnitřní klička" zablokovat (tj. otevírání je možné jenom "zvenku"). Akorát pak nesmíte dozadu posadit nějakou nervově labilní příbuznou a nebo nedejbůh stopařku :-D

Honza
8. ledna • 9:17

Takže mezi slušná auta lze zařadit i takovou Š100. Možná i Š1000MB...:-D

červená řepa
6. ledna • 9:20

tak to by ses měl asi nad sebou zamyslet B-]

Petr Hlobil (hlobilp)
6. ledna • 9:43

asi jo... ac jsem mlady, tak mysleni mam v praveku :-D

Anonymizovaný
7. ledna • 13:12

Souhlas - taky NECHCI.
Rychloměr a otáčkoměr na středovém panelu jsem taky obtížně vydýchával. Bolelo mne z něj za krkem. Pohyb hlavou (očima) do strany mne víc rozptyluje než pohyb nahoru a dolů ke klasickému rychloměru a otáčkoměru. A v zatáčkách jsem při něm ztrácel orientaci a po pohledu na rychloměr jsem vždy musel korigovat dráhu.
Na "protisměrné" stěrače jsem si zvyknul (spíš mi vadí, že dlouhé stěrače skoro vždy nechají někde na okně šmouhy) a protisměrné dveře jsem ještě nezkoušel a asi raději ani nebudu.

Doporučujeme

Články odjinud