Opel Karl je odpověď na Dacii. Bude stát pod 200 000 korun?

Nový Opel Karl bude hrát roli úplně základního modelu automobilky. V Německu se nová třídveřová Corsa prodává od 11 980 eur (u nás od 234 900 korun v pětidveřovém provedení), nový Karl má ale základní německou cenovku stanovenou na 9500 eur. Uvidíme, jestli se tedy na našem trhu dostane pod magickou hranici 200 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Karl má být nejen konkurence velmi levným autům, ale také soupeř například pro tria 108/C1/Aygo a Citigo/Mii/Up!. V nabídce značky půjde o úplně základní model

Automobilka Opel si od modelu Karl slibuje opravdu hodně. Spolu s Corsou a Adamem má vytvořit silnou základnu z malých a cenově dostupných modelů. Přesto se nemá jednat o laciné auto a například interiér ukazuje, že se tu zrovna moc nešetřilo. Opel si chce evidentně připravit obranu proti invazi levných, především čínských aut.

Ceny | Byznys | Opel

Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Opel také slibuje vybavenost bezpečnostními systémy obvyklými o dvě třídy výše, například rozpoznáváním dopravních značek, protikolizním systémem a podobně. Pod kapotou bude jako základní motor celohliníkový atmosférický litrový tříválec Ecotec o výkonu 75 koní, ale bude i diesel a zřejmě také nový tříválec 1.0 SIDI s přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2012
Stav: 129 912 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků