Opel Insignia se představil velkolepě

Dějištěm včerejší předpremiéry nového modelu Insignia, pro General Motors Europe velmi důležitého typu, se stal nový park Potters Fields v Londýně. Připraven zde byl mohutný válcový tubus o průměru 4,7 m zavěšený ve výšce 45 metrů, jenž se pak otevřel a z něj doslova vypadnul nový Opel Insignia.

První oficiální představení Opelu Insignia veřejnosti sledovaly více než tři stovky prominentních hostí. Oficiální debut si Opel Insignia odbude právě dnes na autosalonu British International Motor Show, kde Opel zároveň s technickými daty oznámí i německou cenu nového modelu. V Německu se také okamžitě poté rozběhne prodej nových modelů, a to jak ve verzi sedan, tak i hatchback, přičemž zákazníci budou moci volit z celkem sedmi motorů. Všechny pohonné jednotky přitom plní limity emisní normy Euro 5 a jsou propojeny výhradně se šestistupňovými manuálními, nebo automatickými převodovkami.

Nová Insignie je výkladní skříní nových technologií značky Opel. Už v sobotu se 3,2 tuny těžký tubus, ukrývající nový model, „zabořil“ do země v parku Potters Fields. A v neděli potom 62 metrů vysoký jeřáb vyzdvihl tubus z jeho kráteru a připravil vše pro dramatickou pondělní scénu, kdy se Opel Insignia zřítil z výšky 45  metrů zpátky na zem. Největším oříškem samozřejmě bylo zaručit „měkké přistání“.

Na celém představení se podílelo na 60 expertů, kteří odpracovali celkem více než 7200 hodin při přípravách, zkouškách i vlastní akci. Ve finále pracoval tento tým 96 hodin bez přestávky přímo v parku Potters Fields. Nejdůležitější samozřejmě bylo zaručit úspěch spektakulárního pádu, při kterém Opel Insignia řítí k zemi rychlostí 7,6 metrů za sekundu. Stroje a technologie, které pád Insignie zajišťují, jsou propojeny více než třemi kilometry elektrických kabelů a 152 metry vzduchotlakých hadic. Pneumatické brzdy systému kontroluje a řídí celkem třináct propojených počítačů, které bdí nad krkolomným pádem více než tunového vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2008
Stav: 144 857 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků