Opel Insignia OPC Sports Tourer: pekelný kombík

Insignia OPC ve verzi Sports Tourer vstoupí do prodejů ještě letos, ale ještě předtím si projde Zeleným peklem.

A jak mnozí z vás jistě dobře vědí, nebude to hlasování v Evropském parlamentu. Green Hell, tak nazval někdejší pilot Formule 1 Jackie Stewart jízdu na Severní smyčce německého Nürgurgringu.

Opel zde své sportovně laděné modely vyvíjí průběžně, nyní k nim ale přidá zvláštní vytrvalostní test, během kterého kterého na zmíněném úseku o délce 20,8 km vůz v plném tempu absolvuje 10 000 km prakticky v jednom kuse. Představitelé automobilky Opel před časem oznámili, že mu postupně podrobí všechny své vozy z řady OPC (Opel Performance Center). Insignia sedan v provedení OPC jej absolvovala teprve před několika dny - během dvanácti dní zde odkroužila 487 kol a podle prohlášení Opelu bez potíží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také Insignii OPC Sports Tourer čeká dvanáctidenní martyrium. Za volantem se vystřídá dvanáct řidičů z řad konstruktérů, závodníků a specialistů z okruhu Nürgurgring. Vůz pojede takřka bez přestávky a minimálně devadesát procent z celého testu na plný výkon. Díky tomu lze inkriminovaných 10 000 okruhových kilometrů přirovnat ke 180 000 kilometrů v běžném provozu. Opel Insignia OPC Sports Tourer během 487 kol zaznamená 27 000 změn převodů a projede 35 551 zatáček. Na Nürgurgringu se bude dolaďovat především podvozek vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Insignii s karosérií kombi jsme vám představili třeba na tomto místě, kde jsme vám nabídli naše postřehy z prvního živého setkání. Opel Insignia OPC v provedení sedan jsme pak podrobně popsali na tomto místě, nyní přichází řada na kombi Sports Tourer ve vrcholném provedení OPC.

Stejně jako v případě sedanu půjde opět o výkladní skříň konstruktérů továrny Opel. Vůz má pod svojí kapotou přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem 2,8 l, jehož výkon oproti běžnému provedení z verzí Insignia Sport a Cosmo vzrostl o čtvrtinu. Díky přepracovanému výfukovému traktu se sníženým odporem a dalším drobným úpravám tak dává 325 koní (239 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 435 Nm. V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou tento mohutný rodinný vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. To vše při maximálním objemu zavazadlového prostoru až 1 530 litrů.

Výkon se na vozovku přenáší skrze trvalý pohon všech kol s elektronickým řízením a samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Pro Insignii OPC byly zásadním způsobem překonstruovány závěsy předních kol pod názvem HiPerStrut (High Performance Strut), které mají za úkol přesnější vedení při vysokých rychlostech. Světlá výška se snížila v porovnání s Insignií Sport AWD o dalších 10 mm.  Standardně dodávané aktivní pérování FlexRide má tři stupně: komfortní, sportovní a OPC pro skutečně agresivní jízdu.

Opel Insignia OPC Sports Tourer má nač navazovat. V roce 1953 představil Opel svůj model Olympia Rekord Car-A-Van, jenž je považován za jeden z vůbec prvních pokusů o kombinaci osobního vozu s dodávkou v Evropě, za zmínku stojí i Ascona Voyage z roku 1970. V roce 1991 byl představen výkonný kombík Omega Caravan 24v s třílitrovým šestiválcem o výkonu 204 koní. Verze OPC se pak objevila u Vectry poslední generace, jež s pohonem pouze předních kol dávala až 280 koní. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia OPC Sports Tourer, snadno odvozený derivát s řízením vpravo...
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků