Celkem 61 000 vozů Opel Insignia s motorem 2.0 CDTi by mělo v nejbližší době navštívit autorizovaný servis Opel, kde jim technici nahrají nový software řídicí jednotky motoru.
Chyba v programu totiž může vést ke ztrátě výkonu motoru a v ojedinělých případech i k jeho mechanickému poškození. Informoval o tom německý Auto Bild.
Opel dosud eviduje 41 případů. Servisní kampaň se vztahuje na vozy Opel Insignia 2.0 CDTi modelových let 2009 až 2012. Aktualizace softwaru si údajně vyžádá asi třicet minut na dílně.
Svolávací akce vždy poutají značnou pozornost veřejnosti a zejména mnohé diskutující na webech inspirují k vyhraněným závěrům stran spolehlivosti a kvality té které značky. Skutečností ale je, že jde o poměrně běžnou záležitost, která se nevyhýbá žádné větší automobilce.
V posledním roce přikročilo k servisním kampaním v různých částech světa mj. BMW (airbagy v E46, cívky motorů N43 a N53, olejová čerpadla v M5 a M6, kabely v E60...), Renault (střešní spoiler Mégane II Grandtour), Ford (palivové vedení amerických modelů Fusion, Explorer, Taurus, stěrače Focusu, světlomety amerického Fusionu), Toyota (řízení a vodní čerpadlo v modelech Prius) nebo dokonce i Aston Martin (plynový pedál).
Volkswagen naopak loni čelil kritice, když se rozhodl neřešit problém s rozvodovými řetězy motorů TSI plošnou svolávací akcí, ale individuálními opravami či výměnami pouze poškozených motorů.
Stanovisko českého zastoupení značky Opel k servisní kampani na Insignii 2.0 CDTi zjišťujeme.