Opel Insignia dostane motory 1,4i Turbo a úspornější diesely ecoFLEX

Lom mezi modelovými roky 2011 a 2012 se blíží. Pro model Insignia ale zatím žádné velké změny znamenat nebude, spíše se dočkáme drobných vylepšení. Britská filiálka koncernu General Motors Vauxhall se dala slyšet, že mezi ně budou patřit nové motory, a je takřka jasné, že se to bude týkat také kontinentálních verzí Opelů Insignia. Skromná 1,4 TSI ve srovnatelné Škodě Superb zřejmě inspiruje, takže Insignia bude nově k mání s přeplňovaným a z typu Astra dobře známým zážehovým motorem 1,4i s výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 200 Nm, který jsme testovali ve verzi Opel Astra 1,4 Turbo (pro srovnání, Superb 1,4 TSI vykazuje výkon jen 125 koní, tj. 92 kW, ale stejný točivý moment 200 Nm). Novinka má Insignii zajistit průměrnou spotřebu jen 5,5 l/100 km (u Superbu 6,8 l/100 km).

Tip: Přečtěte si náš test Opelu Insignia s motorem CDTI a pohonem 4x4

Modifikací prošel také vznětový čtyřválec 2,0 CDTI, který je v provedení ecoFLEX i nadále k dispozici ve výkonových stupních 130 a 160 koní (96, resp. 118 kW), nově však se soustavou start/stop, další optimalizací proudění vzduchu pod vozem a pneumatikami se sníženým valivým odporem. Oba motory, dodávané výhradně s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, se i po modernizaci vyznačují identickými hodnotami spotřeby paliva ve všech režimech a totožnými emisemi CO2, jejichž hladina klesla z původních 136 na 115 g/km. 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků