Opel Insignia dostane motory 1,4i Turbo a úspornější diesely ecoFLEX

Lom mezi modelovými roky 2011 a 2012 se blíží. Pro model Insignia ale zatím žádné velké změny znamenat nebude, spíše se dočkáme drobných vylepšení. Britská filiálka koncernu General Motors Vauxhall se dala slyšet, že mezi ně budou patřit nové motory, a je takřka jasné, že se to bude týkat také kontinentálních verzí Opelů Insignia. Skromná 1,4 TSI ve srovnatelné Škodě Superb zřejmě inspiruje, takže Insignia bude nově k mání s přeplňovaným a z typu Astra dobře známým zážehovým motorem 1,4i s výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 200 Nm, který jsme testovali ve verzi Opel Astra 1,4 Turbo (pro srovnání, Superb 1,4 TSI vykazuje výkon jen 125 koní, tj. 92 kW, ale stejný točivý moment 200 Nm). Novinka má Insignii zajistit průměrnou spotřebu jen 5,5 l/100 km (u Superbu 6,8 l/100 km).

Tip: Přečtěte si náš test Opelu Insignia s motorem CDTI a pohonem 4x4

Modifikací prošel také vznětový čtyřválec 2,0 CDTI, který je v provedení ecoFLEX i nadále k dispozici ve výkonových stupních 130 a 160 koní (96, resp. 118 kW), nově však se soustavou start/stop, další optimalizací proudění vzduchu pod vozem a pneumatikami se sníženým valivým odporem. Oba motory, dodávané výhradně s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, se i po modernizaci vyznačují identickými hodnotami spotřeby paliva ve všech režimech a totožnými emisemi CO2, jejichž hladina klesla z původních 136 na 115 g/km. 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků