Opel Insignia Combi: první živé seznámení

Měli jsme možnost prvně se naživo seznámit s Insignií s karosérií kombi. Před klasickým testem si nejdříve shrňme základní fakta.

Několik dnešních postřehů a fotografií ze showroomu brněnského Renocaru zanedlouho doplníme naším klasickým redakčním testem kombíku Insignia, označeného výrobcem jako Sports Tourer. A jak jsme zjistili, řešení zádi je opravdu poměrně originální.

Sports Tourer se představil jako třetí karosářská verze nové řady Insignia na pařížském autosalonu vloni na podzim a nyní se dostává i na český trh. Použité technologie jsou v podstatě shodné s dosud představenými variantami, které jsme vám představili v našem prvním testu. Má k dispozici stejné „vychytávky“ jako Insignia v provedení sedan a liftback, včetně kamerového systému OpelEye (kromě jiného sleduje a na přístrojovém štítě zobrazuje dopravní značky a varuje před opuštěním zvoleného jízdního pruhu), adaptivních světlometů AFL+, pohonu všech kol Adaptive 4x4 či podvozku FlexRide.

Doplňkem jsou výbavy typické pro kombi, jako např. elektricky ovládané páté dveře v zádi s programovatelnou výškou vyklopení, zařízení pro nivelaci světlosti zadní nápravy nebo systém FlexOrganizer pro dokonalé využití zavazadlového prostoru a bezpečný transport předmětů. Zavazadlový prostor se zcela plochou podlahou má objem, ačkoli se to na první pohled nezdá, od 540 l do 1510 litrů. S koeficientem aerodynamického odporu vzduchu Cx nižším než 0,3 je Insignia Sports Tourer nejaerodynamičtějším kombi značky Opel v její historii (čelní plocha činí 0,69 m2).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozvor náprav u Toureru byl zachován na 2 737 mm, délka karosérie však narostla na 4 908 mm, tedy o nějakých 80 mm. Insignia Sports Tourer je bez zrcátek široká 1 856 mm a vysoká 1 520 mm. Jak jsme si ověřili, ani Insignia Sports Tourer není na zadních sedadlech nikterak extrémně prostorná, ale doby, kdy byly vozy střední třídy vzadu skutečně prostorné se zřejmě již jen tak nevrátí. Na druhou stranu tři dospělí se zde usadí pohodlně a budou mít nad hlavami dostatek místa.

Vůz na snímcích byl v provedení s naftovým motorem a výbavou Cosmo, které bude cenově začínat na 760 000 Kč. Zaujaly nás bohatá výbava (některá za příplatek), komfortní béžové kožené čalounění doplněné slušně vypadající dřevěnou imitací i přívětivá palubní deska s přehledně rozmístěnými ovladači, velkým středovým displejem navigace a jednoduchým přístrojovým štítem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Designéři se i u tohoto kombíku pokusili zachovat dynamický švih karosérie Insignie a zvýšit jeho užitnou hodnotu. Velmi robustní víko zavazadlového prostoru mělo elektrické ovládání, otevřít jej lze tlačítkem nad SPZ a zavřít spínačem na jeho spodní hraně. Proces zcela bezhlučného otevírání je signalizován aktivací varovného osvětlení a lze jej kdykoli přerušit, aby nedošlo k poškození dveří třeba v garáži. Víko zasahuje hluboko do zadních nárazníků a jeho spodní hrana po zavření takřka plynule přechází v nárazník kombinovaný se spoilerem. Po zdvihnutí zadní stěny se po stranách objeví světla pro obrysovky a blinkry, aby zůstala zachována bezpečnost silničního provozu i ve tmě (nutnost instalace vyplynula z tvarování až do boků zasahujícího víka s horizontálně uloženými sdruženými světly).

Rovná podlaha zavazadlového prostoru je v rovině nákladového prahu, základní objem kufru lze zvětšit sklápěním nestejně dělených zadních opěradel na sedáky bez nutnosti manipulovat s pásy či vyjímat hlavové opěrky. Po stranách se nachází kotevní oka pro jisticí síť a dvojice dvířek, jež umožní spíše nahlédnout do útrob zadních podběhů než bezpečně uložit drobnosti. „Falešná“ podlaha ukrývá kobercem čalouněné a mělké druhé dno pro odložení nepříliš často používaných drobností. Podlaha i boky zavazadelníku byly u předváděného vozu čalouněny kvalitním béžovým kobercem, který bude zřejmě odolný proti opotřební a zároveň bude bránit odloženým zavazadlům v pohybu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště robustní a zajímavě řešené víko zavazadelníku v nás zanechalo příjemný dojem a již se těšíme, že vám brzy nabídneme zkušenosti z praktického provozu s Opelem Insignia Sports Tourer.
   
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Opel Zafira 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 121 500 km
Cena: 84 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků