Opel Insignia 2014: nově se spotřebou 3,7 l/100 km

Opel představí na frankfurtském autosalonu modernizovanou Insignii. Kromě lehce přepracovaného designu se máme těšit na nový naftový motor, díky kterému se Insignia chlubí titulem nejúspornější vůz ve své kategorii.

Opel přichází s faceliftem pro model Insignia. Přesně jak je v podobných případech zvykem, nečekejte žádné radikální změny, co se designu týká. Přepracovaná jsou přední světla, oba nárazníky a úpravy se dotkly také koncových svítilen. To je v podstatě vše. Do interiéru se stěhuje u vyšších výbav nový osmipalcový dotykový displej a na středový tunel také nový multifunkční ovladač s touchpadem. S tím souvisí menší množství tlačítek na středovém panelu. Spolu s faceliftem dorazil i nový přístrojový štít, kde opět najdete velký barevný displej.

Testy | Zajímavosti | Technika | Design | Kombi | Opel | Palivo

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Nejvíce se změnila použitá technika Novinkou pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel naladěný buď na 120 koní (320 Nm), nebo na 140 koní (370 Nm). V obou případech produkuje 99 gramů emisí CO2 a ve spojení s karoserií sedan/liftback si vystačí v kombinovaném provozu s přídělem 3,7 l/100 km. U kombi je spotřeba vyšší o 0,2 l/100 km. Naftová novinka dělá z přepracované Insignie nejúspornější model ve své třídě, tedy alespoň podle tiskové zprávy. Vrcholem naftové části nabídky je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s parametry 195 koní a 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zájemci o benzin mají na výběr mezi dvoulitrem SIDI Turbo (250 k a 400 Nm) nebo menší jedna-šestkou, která nabídne 170 koní a 260 Nm, respektive 280 Nm díky funkci overboost. Vrcholný dvoulitr je dostupný jak s pohonem předních, tak s pohonem zadních kol. Komu by se nezamlouvala spotřeba benzinových jednotek, pro něj Opel připravil navíc verzi 1.4 LPG (140 k, 200 Nm). Ta plní normu Euro 6.

Aby toho nebylo málo, slibuje Opel ještě upravený podvozek. Konkrétně se měnilo odpružení, stabilizátory a řízení. Výsledkem by měl být lepší komfort, méně vibrací a nižší hluk. Jako první si budou moci objednat novou Insignii zákazníci v Německu, a to už od 21. Června. Cena začíná na 24 325 euro. Ve Frankfurtu by se pak spolu s faceliftem měla představit i oplastovaná verze CrossFour.
 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků