Opel Insignia 2014: nově se spotřebou 3,7 l/100 km

Opel představí na frankfurtském autosalonu modernizovanou Insignii. Kromě lehce přepracovaného designu se máme těšit na nový naftový motor, díky kterému se Insignia chlubí titulem nejúspornější vůz ve své kategorii.

Opel přichází s faceliftem pro model Insignia. Přesně jak je v podobných případech zvykem, nečekejte žádné radikální změny, co se designu týká. Přepracovaná jsou přední světla, oba nárazníky a úpravy se dotkly také koncových svítilen. To je v podstatě vše. Do interiéru se stěhuje u vyšších výbav nový osmipalcový dotykový displej a na středový tunel také nový multifunkční ovladač s touchpadem. S tím souvisí menší množství tlačítek na středovém panelu. Spolu s faceliftem dorazil i nový přístrojový štít, kde opět najdete velký barevný displej.

Testy | Zajímavosti | Design | Technika | Opel | Kombi | Palivo

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Nejvíce se změnila použitá technika Novinkou pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel naladěný buď na 120 koní (320 Nm), nebo na 140 koní (370 Nm). V obou případech produkuje 99 gramů emisí CO2 a ve spojení s karoserií sedan/liftback si vystačí v kombinovaném provozu s přídělem 3,7 l/100 km. U kombi je spotřeba vyšší o 0,2 l/100 km. Naftová novinka dělá z přepracované Insignie nejúspornější model ve své třídě, tedy alespoň podle tiskové zprávy. Vrcholem naftové části nabídky je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s parametry 195 koní a 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zájemci o benzin mají na výběr mezi dvoulitrem SIDI Turbo (250 k a 400 Nm) nebo menší jedna-šestkou, která nabídne 170 koní a 260 Nm, respektive 280 Nm díky funkci overboost. Vrcholný dvoulitr je dostupný jak s pohonem předních, tak s pohonem zadních kol. Komu by se nezamlouvala spotřeba benzinových jednotek, pro něj Opel připravil navíc verzi 1.4 LPG (140 k, 200 Nm). Ta plní normu Euro 6.

Aby toho nebylo málo, slibuje Opel ještě upravený podvozek. Konkrétně se měnilo odpružení, stabilizátory a řízení. Výsledkem by měl být lepší komfort, méně vibrací a nižší hluk. Jako první si budou moci objednat novou Insignii zákazníci v Německu, a to už od 21. Června. Cena začíná na 24 325 euro. Ve Frankfurtu by se pak spolu s faceliftem měla představit i oplastovaná verze CrossFour.
 

Opel Zafira 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 121 500 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Corsa 0.999
Rok výroby: 2008
Stav: 77 915 km
Cena: 59 000 Kč
Opel Meriva 1.686
Rok výroby: 2005
Stav: 157 360 km
Cena: 48 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků