Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Koncept kompaktní sportovní zadokolky Opel GT neskončil v koši, ale automobilka na něj jednoduše nemá čas a volné kapacity. Ani ne kapacity finanční, ale především lidské. Důležitý je totiž vývoj mainstreamových modelů, které mohou (a musí) generovat zisk. Na hračky bude čas až pak.

Opel chce ještě letos dokončit vývoj nové generace důležitého fleetového modelu Insignia. Světovou premiéru by měla novinka zažít na autosalonu v Ženevě na jaře 2017. Už dřívější zprávy ukázaly, že Opel má jako laťku nastavenou Škodu Superb. Nová Insignia se ji bude snažit překonat především v prostoru a praktičnosti.

Retro | Technika | Sportovní auta | Kupé | Opel

Opel GT (1968-1973): Nejkrásnější blesk

Důležitým modelem je také nová generace MPV Opel Meriva, které se změní na crossover a vypůjčí si platformu Peugeotu 308. Opel rovněž plánuje další levný model, který se postaví vedle hatchbacku Karl. Připravují se i plug-in hybridy a elektromobily.

V takové situaci si Opel nemůže dovolit plýtvat prostředky na malosériové kupé s pohonem zadních kol. Projekt se přesunul do šuplíku, ale podle Opelu se budoucí modely designem inspirují právě v konceptu Opel GT.

Německá automobilka také pro model GT nemá vhodnou platformu, musela by spojit zadní nápravu z modelu Mokka a použít předek pravděpodobně z Astry. Také ale nemá vhodnou převodovku a celý projekt by byl podle propočtů Opelu v současné situaci beznadějně ztrátový.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků