Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Když Opel Astra vyhrál prestižní anketu Evropské auto roku, německé automobilce vzrostlo sebevědomí. A pečlivá analýza ukázala, že zákazníci a fanoušci nejsou úplně spokojení s rozhodnutím nevyrábět koncept Opel GT s pohonem zadních kol. Opel se tak snaží auto připravit k sériové výrobě, ale jednoduché to nebude.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Ženeva 2016 | Design | Opel

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

„Je to pravda, nemáme žádnou vhodnou platformu s pohonem zadních kol,“ řekl britskému Autocaru šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Dodal ale, že technici hledají řešení a že tu určité možnosti jsou. Vývoj nové platformy by se nezaplatil, takže bude potřeba použít existující části.

Nabízí se zadní náprava z SUV Opel Mokka, která je konstruována na přenos větších sil kvůli svému použití v SUV. Velikostí by postačoval i zadní diferenciál, i když by samozřejmě doznal některých úprav. Větším problémem bude převodovka, kterou by mohl Opel umístit podélně a která nebude zabírat moc místa.

Autosalony | Kupé | Ženeva 2016 | Opel

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Při použití podobného řešení ale nezbude Opelu nic jiného než kupé vyrábět s velkým podílem ruční práce. To sníží výrobní kapacity a zvýší náklady, takže pokud se vůz nakonec vyrábět bude, nečekejte podbízivou cenu.

I když se podaří sestavit pohon, je tu ještě jeden problém a tím je splnění bezpečnostních a legislativních požadavků. Design kupé by tak mohl doznat změn, aby auto prošlo nejen nárazovými testy, ale poskytovalo také ochranu chodcům. Koncept Opel GT je příliš nízký a všechna běžná SUV mají nárazník tam, kde řidič Opelu GT hlavu...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků