Opel Flextreme GT/E: hybrid v plném lesku

General Motors uvádí předběžné informace ke své nové studii, jež se objeví letos v Ženevě. Půjde o „předskokana” Opelu Ampera.

V Ženevě se Flextreme GT/E objeví zcela nepochybně, s ohledem na první dostupné snímky (komentovali jsme je pro vás na tomto místě) však zatím stále není jasné, zda se na jeho přídi objeví znak Opelu, nebo Vauxhallu. Vzhledem k bezvýznamnosti britské filiálky GM to však zřejmě bude ten Opelu, pokud tedy prostor nebude nějakým způsobem šalamounsky dán oběma.

O pohon Flextreme GT/E se má postarat elektromotor s točivým momentem 370 Nm, jeho výkon zatím zveřejněn nebyl, zřejmě nebude tak zajímavý. Tento moderní, sportovně laděný automobil s hybridním pohonem má zrychlit z klidu na 100 km/h pod 9 sekund a dosáhne rychlosti přes 200 km/h, což je konfigurace poněkud směřující proti trendům současných elektromobilů a hybridů, které se spíše soustředí na brilantní akceleraci, ale nejvyšší rychlosti zpravidla poněkud zaostávají...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V režimu čistě elektrického pohonu má stroj ujet zhruba 60 km, prodloužení této hodnoty má zajistit malý vznětový spalovací motor, jenž je určen výhradně pro pohon generátoru. V celkovém úhrnu má spotřeba paliva modelu Flextreme GT/E činit 1,6 l/100 km, lví podíl na tom může mít i proměnná regulace aerodynamiky při rychlosti přes 50 km/h se základní hodnotou koeficientu Cx 0,22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Flextreme GT/E má být 4 700 mm dlouhá a 1 300 mm vysoká a ve své pětidvéřové karosérii by měla zajistit komfortní prostor pro posádku. Zalomené hrany předních i zadních světlometů mohou naznačovat směřování designu evropských automobilů General Motors po odeznění současné Insignie a vyjadřuje jistou inspiraci řadou Corvette. Za pozornost stojí hlavní reflektory z LED, na pětidvéřový koncept dosti protažená a nízká příď nebo futuristicky střižená jedenadvacetipalcová litá kola.

Podle všeho má prototyp Flextreme GT/E především pomoci umést cestu nastupující Ampery, za Atlantikem popisované jako Chevrolet Volt. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme GT/E
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků