Opel Flextreme GT/E: hybrid v plném lesku

General Motors uvádí předběžné informace ke své nové studii, jež se objeví letos v Ženevě. Půjde o „předskokana” Opelu Ampera.

V Ženevě se Flextreme GT/E objeví zcela nepochybně, s ohledem na první dostupné snímky (komentovali jsme je pro vás na tomto místě) však zatím stále není jasné, zda se na jeho přídi objeví znak Opelu, nebo Vauxhallu. Vzhledem k bezvýznamnosti britské filiálky GM to však zřejmě bude ten Opelu, pokud tedy prostor nebude nějakým způsobem šalamounsky dán oběma.

O pohon Flextreme GT/E se má postarat elektromotor s točivým momentem 370 Nm, jeho výkon zatím zveřejněn nebyl, zřejmě nebude tak zajímavý. Tento moderní, sportovně laděný automobil s hybridním pohonem má zrychlit z klidu na 100 km/h pod 9 sekund a dosáhne rychlosti přes 200 km/h, což je konfigurace poněkud směřující proti trendům současných elektromobilů a hybridů, které se spíše soustředí na brilantní akceleraci, ale nejvyšší rychlosti zpravidla poněkud zaostávají...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V režimu čistě elektrického pohonu má stroj ujet zhruba 60 km, prodloužení této hodnoty má zajistit malý vznětový spalovací motor, jenž je určen výhradně pro pohon generátoru. V celkovém úhrnu má spotřeba paliva modelu Flextreme GT/E činit 1,6 l/100 km, lví podíl na tom může mít i proměnná regulace aerodynamiky při rychlosti přes 50 km/h se základní hodnotou koeficientu Cx 0,22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Flextreme GT/E má být 4 700 mm dlouhá a 1 300 mm vysoká a ve své pětidvéřové karosérii by měla zajistit komfortní prostor pro posádku. Zalomené hrany předních i zadních světlometů mohou naznačovat směřování designu evropských automobilů General Motors po odeznění současné Insignie a vyjadřuje jistou inspiraci řadou Corvette. Za pozornost stojí hlavní reflektory z LED, na pětidvéřový koncept dosti protažená a nízká příď nebo futuristicky střižená jedenadvacetipalcová litá kola.

Podle všeho má prototyp Flextreme GT/E především pomoci umést cestu nastupující Ampery, za Atlantikem popisované jako Chevrolet Volt. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme GT/E
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků