Kapitoly článku:
Modernizace
V září roku 1967 se Opel Diplomat dočkal vyhřívaného zadního okna a spolu s Kapitänem a Admiralem také ochranných lišt na bocích a nového řízení ZF s oběhem kuliček a bezpečnostním sloupkem volantu. Kapitän a Admiral mohly být zároveň osazeny výkonnější verzí šestiválce 2,8 l HL (Hochleistung), jež dosahovala výkonu 140 koní (103 kW).
Vozy KAD po modernizaci v roce 1969: zleva Kapitän, Admiral a Diplomat
Sedan Opel Diplomat s motorem 5,4 l dosahoval rychlosti 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlil za 10 s a v provozu vykázal průměrnou spotřebu 19 l/100 km. Druhá generace vozů řady Opel KAD naběhla do výroby na jaře roku 1969 s doplňkovým označením B. Zadní náprava u těchto aut sice zůstala tuhá, ovšem šlo již o modernější konstrukci typu De Dion s vedením soustavou podélných a příčných ramen a vinutými pružinami namísto listových per.
Volič převodovky mohl být dle přání zákazníka na sloupku volantu, nebo na podlaze
Na první pohled se vozy KAD série B vyznačovaly jednodušší, modernějším dojmem působící karoserií, přičemž Diplomat byl konečně od ostatních odlišen: svisle orientovanými obdélníkovými svítilnami vpředu. V roce 1973 byl Diplomat k dispozici také s rozvorem náprav prodlouženým o 100 mm a délkou karoserie 5 070 mm, přičemž motory se obešly beze změn. Šestiválec 2,8 l později dostal vstřikování, díky čemuž jeho výkon ve vozech Admiral 2800E a Diplomat 2800E narostl na 165 koní (121 kW).
Doslov
Šestiválcové motory byly v sérii B stále standardně kombinovány s manuálně řazenými, čtyřstupňovými převodovkami, přičemž do nabídky se na počátku sedmdesátých let dostaly také třístupňové samočinné skříně GM-Opel. Osmiválec v Diplomatu pak dostal modernější třístupňovou převodovku GM Turbo HydraMatic.
Opel Diplomat na svého důstojného nástupce zatím stále čeká...
Dny modelu Opel Diplomat byly sečteny v roce 1977. Vzniklo celkem více než 30 000 vozů (v rámci řady KAD jich bylo více než 150 000), což lze považovat za skutečný úspěch, vlajkové lodi řady evropských automobilek současnosti by mohly jen tiše závidět. Jistě, později se objevily Omegy a odvozený Senator, nicméně Opel Diplomat na svého skutečného nástupce zatím stále marně čeká…
Technické údaje: Opel Diplomat A
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 5 354 cm3
Vrtání • zdvih
101,6 mm • 82,6 mm
Nejvyšší výkon
169 kW (230 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 700 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
427 Nm při 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10 s
Nejvyšší rychlost
200 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 2 stupňů
Objem palivové nádrže
82 l
Hmotnost: provozní • celková
1 590 kg • 2 050 kg
Prům. spotřeba: komb.
19,0 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 494 mm • 1 510 mm
Rozměr pneumatik
185 HR 15
Rozměry: délka × šířka × výška
4 948 × 1 902 × 1 454 mm