Nový Opel Corsa OPC nic zásadně nového nepřináší, ale měl by nabídnout bezkonkurenční poměr ceny a nabízených výkonů.
Fanoušci ostrých hatchbacků a sportovních aut mají žně. Sotva opadla vlna nadšení po novém Fordu Focus RS, je tu další zástupce rodu. Tentokrát se na svět vyklubal Opel Corsa OPC a naznačuje, že zábavná auta ještě nevymřela a že bude letos na autosalonu v Ženevě slušná úroda. Už jste třeba viděli nové Porsche Cayman GT4?
Úroda sportovních aut bude letos skutečně bohatá. Corsa OPC sice nepřináší nic radikálního, ale je dobře, že vznikla. Fanoušci si tak mají z čeho vybírat
O parametrech Opelu Corsa OPC se dost spekulovalo, takže si to pojďme všechno ujasnit. O pohon se skutečně stará přeplňovaný čtyřválec 1,6 l Ecotec Turbo. Na přední kola přes klasický šestistupňový manuál posílá výkon 152 kW (207 k) a točivý moment 245 Nm v rozmezí 1900 až 5800 ot./min.
Točivý moment může být krátkodobě zvýšen až na 280 Nm pomocí funkce overboost. Opel si dal podle svých slov záležet na vyhlazení křivky točivého momentu a také na zlepšení reakce motoru v nízkých otáčkách. Výfuk Remus (pro který se v tuningových kruzích vžilo označení Rámus) má pak dodat osobitou zvukovou kulisu.
Když se pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 215/45 R17 zakousnou do asfaltu, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 6,8 sekundy. Maximální rychlost nepřekročí 230 km/h, ale i to je na malý hatchback docela dost.
Corsa OPC je proti standardnímu modelu o 10 mm blíže k asfaltu a Opel prý zásadně přepracoval podvozek. Na vývoji se podílela společnost Koni, která vyvinula tlumiče FSD (Frequency Selective Damping). Jejich výhoda je především v tom, že nevyžadují žádný elektronický modul a dodatečnou kabeláž, takže jsou i poměrně levné.
Některé detaily jsou na Corse OPC opět trochu přehnané, ale aspoň si můžete připlatit za samosvor, větší brzdy a ještě agresivnější podvozek. A to se může na okruhu hodit
A to právě bylo cílem Opelu — nabídnout cenově přijatelné sportovní auto. Sice ještě neznáme ceny, ale automobilka slibuje nejlepší poměr mezi výkony a cenou ve třídě.
Pokud přeci jen chcete rozhazovat, Opel vám prodá balíček OPC Performance. Ten obsahuje samosvorný diferenciál Drexler, 18" litá kola s lepivými Michelinkami, upravený podvozek a přední brzdové kotouče o průměru 330 mm (standardní model má kotouče o průměru 308 mm).
Opel se také ohání tím, že vývoj Corsy OPC probíhal na Nürburgringu, ale že si auto také mnohem lépe poradí s běžnou silnicí a každodenním provozem. Nicméně pokud se vydáte na okruh, je příjemné vědět, že třeba ESP jde úplně vypnout.