Zvěsti o příchodu nové sportovní Corsy se mediálním prostorem nesou už dlouho. Nyní je konečně tady, něco nám ale chybí.
Corsa GSi vzpomíná na minulosti a zároveň navazuje na současnost. Už její první generace nesla tento přídomek, přičemž v současnosti jej oprášila už vlajková loď Insignia. Corsa je tedy druhým novým modelem GSi v portfoliu automobilky s bleskem ve znaku, a osobně musím říci, že vypadá parádně.
Přepracován byl přední nárazník, maska chladiče i kapota, naopak vzadu se toho zase moc neudálo. Žádný obrovský difuzor, žádné koncovky výfuku, do nichž dospělý člověk narve pěst. Hlavním nové prvky zde zastupuje křídlo na víku kufru a nápis GSi. Skoro jako by Opel pouze přikořenil verzi OPC Line.
Stejně jako v případě Insignie GSi došlo k úpravám na podvozku, podle Opelu dokonce v souladu se zvyky ostré Corsy OPC. Ladilo se na Severní smyčce Nürburgringu a … to je vlastně všechno, do automobilka zatím uvedla. Prý přichází opravdový sportovec, který bude stejně impozantní i při denním používání.
Nejvice mě ale mrzí, že chybí nejdůležitější informace, a sice ty o motoru. Pokud půjde Corsa ve šlépějích Insignie GSi i v této oblasti, očekávejme v jádru standardní čtrnáctistovku Turbo, která dává 110 kilowattů, 220 newtonmetrů, a je schopna vůz rozhýbat z 0-100 km/h za 8,9 sekundy.
Všem by se jistě líbila šestnáctistovka Turbo z vrcholného OPC (152 kW a 245 kW), to bychom se ale moc divili. Je škoda, že Opel zatím věnoval více prostoru konektivitě než motoru. Bez informace o volitelném infotainmentu IntelliLink s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto klidně obešel...