Opel Commodore C (1982) nás odvezl proti proudu času

10 komentářů

Antiautomat
19. července • 18:54

Pekne auto - a aj kde nie zrovna moj styl, mat toto v garazi je parada na x-tu. Pekne citanie po navrate z vyletu, velmi pekne napisany clano, len tak dalej! Nuz a kde sa stratila ta radost z jazdy? Odpoved je jednoducha, auta boli jednoduchsie a viac ´mechanickejsie´ jako tie dnesne /tazko sa to vystihuje ale snad je jasne co myslim/. Tak například moju byvalu feliciu 1.6 mozem smelo oznacit za zabavnejsie auto jako dnesne BMW3 a nech sa nik z majitelov neurazi - nie, viem o com hovorim, nedivte sa, je to tak. Vitazi vo svojej bezprostrednosti, skratka tu mechaniku mate priamo v ruke. Zacinalo to uz len nastartovanim...zatriaslo sa to, ustalilo, doslova to povedalo ´ano uz mozeme ist, uz som sa rozchrchlal´, ten pohyb piestov v dlhozdvihovom motore bolo citi az do spiku kosti. V kazdom momente citite co sa deje s autom, naklana sa to, huci, prenasa vibracie, pridate a okamzite o tom viete /nie je to len sterilne bzucanie a zrychlenie/, pyta si pozornost, chybu okamzite tresta a vacsiu chybu neodpusta. A ze nebola rychlejsia? A co na tom?! Ako postupuje integracia, zvysuje sa sice pohodlie a aj bezpečnost /a to je urcite dobre/, lenze coraz viac je to o elektronike ako o tom ludskom faktore a priamom kontakte. Nuz a kedze auta su pre ludi, potom staci jazda takymto autom a clovek objavuje nepoznane. To iste ako ked porovnate kolu so starou dobrou kofolou. Jeden tip na maximalnu zabavu pre redakciu: skuste si sunny 2.0GTi, nejaky zachovaly kusok. Uvidite ze Vas odtial budu musiet tahat nasilim :-) Tak snad budeme mat konecne aj auta pre radost, priam sa to pyta...

Tom
20. července • 18:55

Fakt se jdete lecit...

Phoenix
18. července • 22:09

Jo, doba Opela Comomodore, Ford Granada... to byla auta... jezdil jsem 8 let s Fordem Granada a to se nedá popsat, kdo nezažije, nepochopí :-) co na tom, že to auto bylo v podstatě stejně staré jako já :-)

Fantomas
19. července • 8:39

Ono je potřeba si uvědomovat, že se jednalo o auta vyšší střední (Granada) a vyšší třídy (Commodore). Prostě to výrazně lepší z tehdejšího autosvěta, tam se kvalita a příjemné jízdní zážitky tak nějak předpokládají. Je to jako hodnotit dnešní Audi A6, nebo BMW 7

Alpinas
18. července • 18:41

Když si na něho vzpomenu ukápne mi slza :( bylo to velice povedeného a kvalitní auto, mam pocit ze dnes už nic takového není, hold zlaté časy jsou pryc :(

Ing.Jan Švarda
18. července • 16:59

Děkuji za vzpomínkový článek na Opel Commodore. Jako pamětník, i když jsem Opel Com.znal pouze jako divák, tak mám pozitivní vzpomínky. Byl to vůz skvěle zpracovaný, prima interiér a zajímavé tehdy byly ocelové lité disky v černém provedení(to na tom o kterém píšete není) já jsem míval Citroena 11BL z roku 1947 to bylo zase něco jiného. Pérování torsními tyčemi, přední náhon, 3st.převodovka před motorem, 2.1, 60koní. Přeji mnoho ůspěchů v hodnocení historie motorismu.
J.Švarda

petr
18. července • 18:42

Já začínal na Pobědě. Na vojně jsem potom jezdil s tankem T-54. Vlecčems to bylo podobné :-)) Taky se rád podívám na skoroveterány, ale v dnešním provozu je jízda s nimi už trochu náročnější. Bývaly to hezké časy, když nám bylo ...cet :-)).

Jenyk
18. července • 16:06

Pěkné čtení, diky.

Eda
18. července • 14:07

Díky za pěkné předvíkendové čtení.

Grof Drblina
18. července • 14:01

Haha, že nemá pravé zrkadlo :-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud